וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בבריטניה: לונדון במתקפה, קמרון בחופשה באיביזה

אחרי רצח החייל בלונדון תוהים כלי התקשורת מדוע רה"מ יצא לנפוש באי השמשי "בזמן שהמדינה נמצאת תחת איום טרור". החשוד המרכזי נעצר ב-2010 בקניה בחשד שהוביל ארגון קיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ביקורת נוקבת בבריטניה על ראש הממשלה, דיוויד קמרון, ששוהה בימים אלה בחופשה באיביזה עם משפחתו. בתמונות שהופצו לתקשורת נראה קמרון לצד רעייתו סמנתה, כשהשניים מחייכים ולוגמים תה, שעה שהחייל שנרצח בלונדון, לי ריגבי, הובא למנוחות, ומשפחתו ביקרה באתר הרצח.

בעיתונות הבריטית נטען בזעם כי מדובר בהחלטה שגויה מצדו של קמרון, ונכתב כי היה עליו להיות בלשכתו "בשעה שהעיר נמצאת תחת מתקפת טרור". בצהובון "המירור" נכתב: "כשהוא מוקף בשמש, בים ובחול של איביזה, דיוויד קמרון נראה כאילו אין לו אף דאגה בעולם, דווקא בעת שהמדינה שהוא אמור לנהל נמצאת בעיצומה של מהומת טרור בעקבות הרצח הנורא".

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון מבלה באי איביזה. מאי 2013. רויטרס
דיוויד קמרון ורעייתו סמנתה במסעדה באיביזה, אמש/רויטרס

גם איל העיתונות רופרט מרדוק, המחזיק בבעלות על רבים מכלי התקשורת בבריטניה, מתח ביקורת בנושא, וכתב בטוויטר: "בזמן שיש התרעת טרור בבריטניה, קמרון יוצא לחופשה באיביזה. בלתי-יאומן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חקירת הרצח בלונדון נמשכת גם היום (שני). שלושה בני אדם שנעצרו בסוף השבוע בחשד למעורבות במקרה - שני גברים ואישה - שוחררו אמש בערבות. החשודים העיקריים - מייקל אדבולג'ו, בן 28, ומייקל אולווטובי אדבוולה, בן 22 - עדיין נתונים במעצר. כמו כן עדיין נחקר צעיר בן 22 בחשוד למעורבות במקרה.

בסוף השבוע אישרה התביעה בניירובי כי אדבולג'ו נעצר בקניה בשנת 2010. הוא הופיע בפני שופט במומבסה בחשד שעמד בראש קבוצה איסלמיסטית שביקשה להצטרף לארגון הטרור אל-שבאב, המקושר לאל-קאעדה. מוקדם יותר החודש, אירח ראש הממשלה קמרון פסגה בסומליה, שם התריע על חשש כי פעילים קיצונים, שמחבלים מאמנים באפריקה, נשלחים בחזרה לאירופה. לכן, עולה השאלה האם אדבולג'ו היה נתון למעקב בידי המודיעין הבריטי עם שובה ללונדון - ובאיזו מידה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המירור שואל: האם זה באמת הזמן "להתפנן"?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בפריז נמשך המצוד אחר החשוד בדקירת חייל צרפתי ברכבת התחתית ברובע לה-דפאנס במערב העיר. אמש אמר נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי לא מסתמן קשר בין המקרה לרצח החייל בלונדון. החייל הצרפתי נדקר ביום שבת בזמן סיור ואושפז במצב יציב.

התביעה בפריז אמרה כי היחידה ללוחמה בטרור מטפלת במקרה. הדקירה תועדה במצלמות, והדוקר תואר כבעל חזות צפון-אפריקנית. הוא עטה זקן ולבש גלבייה מתחת לבגדיו. הוא ניגש אל החייל שהיה בסיור בתחנת רכבת תחתית, דקר אותו בגב ונמלט לתוך קהל גדול שהיה במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסאן מציגים "שני צדדים למשבר הטרור": מצד ימין: חופשה; מצד שמאל: גיהנום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully