וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הסמינר הפלה נערות בשל מוצאן – העירייה הקפיאה מיליונים

26.5.2013 / 21:49

עיריית ירושלים החליטה לראשונה להפעיל סנקציות כספיות על סמינר "דרכי רחל" המסרב לקבל ארבע תלמידות ממוצא ספרדי. חבר מועצה: "ארבע בנות ישבו בבית בגלל אפליה"

ניצחון ראשון למאבק באפליה העדתית: בפעם הראשונה, עיריית ירושלים הפעילה סנקציות כספיות על מוסד חרדי שהפלה בנות על רקע מוצאן. ועדת הכספים של עיריית ירושלים אישרה הערב (ראשון) להקפיא את העברתם של 10 מיליון שקלים לסמינר "דרכי רחל" בגבעת שאול המשמש תיכון לכ- 2,000 בנות בגילאי 19-14.

במשך זמן רב מסרב הסמינר לקבל ארבע נערות תושבות העיר משום שאינן ממוצא אשכנזי. המוסד טוען כי עבר את מכסת התלמידות הספרדיות – 30% אשר נהוגים במוסדות חרדיים. עם זאת, ועדת הרבנים לענייני סמינרים המורכבת מכל הפלגים של הציבור החרדי קבעה שעליו לקבל את הנערות. כמו כן, ראש העירייה ניר ברקת שלח מכתב שמורה למוסד לקבל אותן.

נשים חרדיות. עומר מירון
ההחלטה על ההקפאה התקבלה בגיבוי רבנים חרדיים/עומר מירון

בימים האחרונים, לאחר שהמוסד נותר בסירובו, הוחלט לקדם סנקציות כלכליות נגדו. לפי ההחלטה שאושרה הערב, על מנהל הסמינר להמציא מכתב בו הוא מתחייב לקבל את התלמידות עד יום חמישי בכדי לקבל את הכספים שהוקפאו. את המאבק לקבלת הבנות הוביל חבר המועצה מטעם ש"ס, אשר משאלי, שבירך על החלטת העירייה. "ועדת הכספים שמה סוף למצב בו ארבע בנות ישבו בבית וזאת רק בגלל אפליה כוללת", אמר. "הדבר נעשה בגיבוי רבני הציבור החרדי".

תופעת האפליה העדתית במוסדות החינוך החרדים גרמה לסערה גדולה לפני כשלוש שנים, עם פסיקת בג"ץ שקבעה שמתקיימת אפליה כזאת בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל, ומאסר חלק מההורים. בתקופה שחלפה מאז הוגשה עתירה של תנועת "נוער כהלכה" הנלחמת נגד אפליה עדתית, אשר טענה כי עדיין מתקיימת אפליה כזאת במוסדות רבים במגזר החרדי.

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה" מסר בתגובה: "עירית ירושלים וראש העיר ברקת ממשיכים במצג שוא כאילו הסיפור הוא ארבע בנות שלא התקבלו. הבעיה האמיתית היא, מכסות המקסימום של 30% ומטה לבנות ספרדיות בסמינרים המובילים. ברכת חזק וברוך לרב אשר מישאלי שבניגוד לעסקנים החרדיים מטפל בצורה טובה בבעיית האפליה בסמינרים".

יחזקאל רוזנבלום, יו"ר התנועה החרדית 'טוב' בירושלים: "הטיפול בסמינרים המפלים רחוק מלהיות משביע רצון. מה שנעשה הוא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. זוהי בושה ותעודת עניות לחברי המועצה החרדים בעיריית ירושלים. כמה זמן עוד על הציבור לחכות לפני שהם יעשו את המוטל עליהם וייכפו על הסמינרים הליך קבלה מסודר כולל שיבוץ כפוי במקרה של אפלייה ברורה? תנועת 'טוב' תפעל לשמש נציגה אמיתית של כל הציבור החרדי בירושלים במועצת העיר ותיאבק באפלייה העדתית בסמינרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully