וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס אל-על ועליו מאה איש כמעט התנגש בצלע הר בדרך לאילת

לפי הדיווח של ערוץ 10, הטייסים, שעמדו לנחות לפני כחודש בתנאי מזג אוויר קשים בדרום, לא הבחינו ברכס הרים שנמצא מולם. מגדל הפיקוח הורה להם לנסוק לפני ההתנגשות

מטוס של חברת התעופה אל-על, שעמד לנחות בשדה התעופה באילת לפני כחודש, כמעט והתרסק על צלע הר כיוון שהטייסים לא הבחינו ברכס ההרים בשל תנאי ראות קשים – כך לפי הדיווח הערב (ראשון) בערוץ 10. חוקר התאונות הראשי של משרד התחבורה חוקר את נסיבות המקרה, שבו לא היו נפגעים. חברת אל-על השעתה את הטייסים.

אל על. David Silverman, GettyImages
מטוס אל-על/GettyImages, David Silverman

על פי הדיווח, מטוס בואינג 737 ועליו יותר ממאה נוסעים, עמד לנחות בשדה התעופה בשעת לילה, בתנאי מזג אוויר קשים שכללו אובך כבד. מגדל הפיקוח הורה לטייסים להפסיק את ההכנות לקראת הנחיתה וביקשו מהם לבצע סיבוב נוסף באוויר ואז להיערך מחדש לנחיתה. הטייסים טסו לכיוון מערב, אך חשבו שהם טסים בכיוון דרום. הם לא הבחינו ברכס הרים שנמצא מולם ומערכות ההתרעה האוטומטיות בכלי הטיס החלו לפעול. אנשי מגדל הפיקוח הורו לטייסים לנסוק במהירות, כדי להימנע מהתנגשות בהר. הטייסים, שטסו בגובה 200 מטרים מעל צלע ההר, חצו לשטח האווירי של מצרים – מהלך הדורש אישור מראש.

"הצוות לא שולט בנעשה"

בעקבות המקרה, יצא הטייס הראשי באל-על בקריאה לממונים עליו להפסיק את הטיסות הליליות לאילת, על אף ההשלכות הכלכליות הנובעות מכך. "לאחרונה חווינו מספר אירועי בטיחות, הצוות לא שולט בנעשה", כתב הטייס הראשי במכתב שהפנה להנהלת החברה. מחברת אל-על נמסר בתגובה כי החברה פנתה לרשות התעופה בנוגע לתפעול השדה באילת ולנגזר ממנו. בכירים באל-על אמרו שהטיסות הליליות לאילת בטוחות, וכי מדובר בטייסים מנוסים.

בתחילת החודש טיסת אל-על שהייתה בדרכה לישראל מתאילנד נאלצה לשוב על עקבותיה, בעקבות התנגשות בציפור. מטוס החברה, שבו היו 230 נוסעים, פגע בציפור, והטייסים נדרשו לחזור על עקבותיהם ולנחות בחזרה בתאילנד. אחרי הנחיתה נבדק המטוס ולא נמצאה כל תקלה. בחודש מרץ השנה פגעה ציפור בגוף מטוס ארקיע שהטיס חיילים לדרום הארץ, וכלי הטיס נחת בבסיס הצבאי עובדה. כתוצאה מההתנגשות בציפור, זוהתה פגיעה בגוף המטוס. כל החיילים ירדו מהמטוס בשלום. מחברת ארקיע נמסר בתגובה כי "במהלך טיסה שיועדה לנחיתה ב'עובדה' חשד הטייס כי ציפור פגעה במטוס. מאחר שלא נצפתה בעיה במהלך הטיסה, היא נחתה נחיתה רגילה ב'עובדה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully