וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הילדות באל-פורעה: שלושת אחיו של החשוד נעצרו

רמי שני

26.5.2013 / 15:31

אחיו של האב החשוד ברצח בנותיו, נעצרו בחשד כי בתגובה לבריחתה של האם עם בנותיה לפני כשנה חטפו את אחיה, והתנו את שחרורו בהחזרת הבנות. הם יובאו להארכת מעצרם

עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

התפתחות בחקירת רצח אסינאד ורימאס אמטיראת: שלושה מאחיו של האב החשוד ברצח שתי בנותיו בשבוע שעבר בכפר אל-פורעה נעצרו אתמול (שבת) על ידי המשטרה. השלושה חשודים באיומים שהשמיעו כלפי אם הילדות ובחטיפה של אחיה. הם יובאו לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע.

בחקירת האם על ידי חוקרי התשאול עלה כי לפני כשנה ברחה עם בנותיה וכתגובה לכך משפחתו של האב חטפה את אחיה בשנות ה-20 לחייו והתנתה את החזרתו בהחזרת הבנות לרשות האב. כעבור מספר ימים הבנות הוחזרו אל האב והחטוף שוחרר. חוקרי הימ"ר פתחו בחיפושים אחר שלושת החשודים בחטיפת האח. אתמול הם נעצרו והיום יובאו להארכת מעצר בבאר שבע.

רצח הילדות בנגב - כותרות נוספות:
מפקד משטרת ערד ביקש לעבור תפקיד לפני הדחתו
בערד מרוצים מהדחת מפקד התחנה: "תלונות לא נחקרות"
המפכ"ל על רצח הילדות בנגב: "אין הנחות למפקדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחים חשודים כי חטפו את אחיה של האם בתגובה לבריחתה עם בנותיה. זירת הרצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי האחרון החליט מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, להדיח את מפקד תחנת ערד, סגן-ניצב יוני זייטק, וסגנו רב-פקד אלברט כהן בעקבות רציחתן של שתי הילדות ביום שלישי שעבר. מחקירת המשטרה עלה כי האם הגיעה לתחנה לפני האירוע וביקשה בעדותה לפעול במהירות כדי למנוע מהאב לפגוע בבנות, לאחר שככל הנראה היא שמעה ממנו איומים על כך.

ועדת החקירה שהוקמה בעקבות האירוע, בראשותו של ראש חטיבת החקירות תת-ניצב אפרים ברכה, נדרשה להתמקד בבחינת אופן הטיפול המשטרתי בתלונה שהגישה האם. על פי הודעת המשטרה, ממצאי הדוח שהגישה הוועדה למפכ"ל מלמדים כי "נפל כשל חמור בהתנהלות הגורמים הנוגעים בתחנת ערד בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונת האם, בהיבטי פיקוד, דיווח ומקצועיות, כאשר כשל זה חוצה את שרשרת השוטרים והקצינים הנוגעים בתחנה עד לרמת מפקד התחנה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"למשטרה יש חלק גדול במחדל"

בתוך כך, עורך הדין של אם הבנות, שחאדה איבן בארי, סיפר כי האם תרמה את איבריהן של בנותיה להשתלה. לדבריו, לאישה יש עוד שני ילדים בבית משפחתה בכפר אל-עזריה במזרח ירושלים. "אנחנו שוקלים עכשיו אפשרות של הגשת תביעות נגד האב וגם נגד המשטרה כי המקרה זועק", אמר. "למשטרה יש חלק גדול במחדל הזה".

לדברי עורך הדין, האם סיפרה לו כי אביהן של הבנות חטף אותן בשנה שעברה מבית משפחתה. "היא ברחה לשם עם ילדיה, בגלל התנהגות אלימה מצדו", סיפר איבן בארי. "הוא הגיע לשם עם חברים שלו ויחד הם ביצעו ירי על הבית. בשלב מסוים, הוא חטף את הילדות משם ושב עמן לכפר אל-פורעה. מאז, בכל הזדמנות הוא מנסה לפגוע בהן. היא ניסתה שבע פעמים להגיש תלונות בתחנות משטרה סמוכות לביתה אולם ללא הצלחה".

הבנות שנרצחו, רימאס ואיסנאד אמטראת מנג, מאל פורעה. פאנט
איבריהן הועברו לתרומה. אסינאד ורימאס אמטיראת/פאנט

עורך דין איבן בארי הוסיף כי ביום ראשון נודע לאם כי האב חנק את אחת הילדות. "היא הלכה את כל הדרך מכפרה, תוך עקיפת מחסומים והסתכנות משמעותית עד שהגיעה לתחנת המשטרה בערד וגם שם זלזלו בתלונה שלה", סיפר. "היא אמרה כי שמעה מפי בני המשפחה שלו את האיומים עליהן - שהוא ירצח אותן. אחרי שהוא חנק את הבת הגדולה, היא לא הייתה יכולה להתאפק".

ביום שלישי סמוך לשעה 21:00 התקבלה הודעה על מציאת גופותיהן של שתי הפעוטות, בנות שלוש וחמש, מהיישוב אל-פורעה שליד ערד. לפי הדיווח הראשוני, הן אותרו על ידי אדם שנכנס לבית - אולם לא ברור מי הוא. מבדיקה ראשונה של נסיבות האירוע עלה כי על הילדות נראו סימני אלימות וחנק קשים על צווארן ובפלג גופן העליון. אנשי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully