וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הצבעה על סעיפי הצעת החוק לשוויון בנטל

בישראל ביתנו הודיעו כי בכוונתם להתנגד לחוק, שאינו כולל לדבריהם גיוס של בני המיעוטים. גם מפלגת הבית היהודי הודיעה כי תתנגד. יעלון, לבנת ושרי יש עתיד צפויים לתמוך

לקראת חוק גיוס חדש: הוועדה לשוויון בנטל צפויה להכריע היום (ראשון) בעד חוק גיוס חדש שיקבע כי בתוך שלוש שנים יוגדל באופן משמעותי מספר החרדים המשרתים בצה"ל. בשעה שש בערב צפויים להתכנס ששת השרים החברים בוועדה: משה (בוגי) יעלון, לימור לבנת, אורי אריאל, עמיר פרץ, יעקב פרי ויצחק אהרונוביץ', לישיבה מרתונית, בה יצביעו בנפרד על כל אחד מסעיפי תזכיר החוק.

על פי המלצות הוועדה, שהוגשו ביום חמישי, יתייצב כל בן 17 לצו הראשון בלשכת הגיוס. מי שלא יתייצב, לא יועבר בעבורו תקציב לישיבה בה הוא לומד. לתלמידי הישיבות תינתן האפשרות לדחות את שירותם הצבאי אחת לשנה עד גיל 21 לשם לימוד תורה. תלמיד שלא יתייצב, יחויב להתגייס. דחיית השירות תותנה בהגשת תצהירים מטעם תלמיד הישיבה ומטעם ראש הישיבה, שיתבקשו לאשר כי התלמיד אכן לומד. בנוסף, יחויב ראש הישיבה לערוך רישום נוכחות של הלומדים בישיבה. מי שנדחה שירותו "לשם לימוד תורה" יחויב בלימוד בישיבה בהיקף של 45 שעות שבועיות לפחות. כמו כן, על פי המתווה, מי שישתמט מחובת התייצבות לצו הראשון וכן מי שהשתמט מלימודיו בישיבה בתקופת דחיית השירות, או שלא יתייצב לקבלת דחיית שירות נוספת, יחולו עליו הסנקציות הקבועות בחוק שירות ביטחון והוא לא יוכל להיכלל יותר במסלול בני הישיבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל ביתנו הודיעו אמש כי בכוונתם להתנגד לחוק, כיוון שהוא אינו כולל גיוס של בני המיעוטים. עם זאת, גורמים במפלגה אמרו כי עמדתם עוד יכולה להשתנות במהלך היום. גם בבית היהודי הודיעו שיתנגדו לחוק, אם יכלול סעיף הקובע הארכת משך השירות למסלול ישיבות ההסדר. גורמים במפלגתו של בנט אמרו כי לא יסכימו בשום אופן שהחיילים במסלול זה ישרתו יותר מ-17 חודשים.

ההערכה היא כי במהלך היום תימצא פשרה בין הנציגים בוועדה שתאפשר את העברת תזכיר החוק, וגם אם לא תימצא פשרה בסוגיית בני המיעוטים, הרי שהתנגדות ישראל ביתנו צפויה להיות בעמדת מיעוט - כזו שתאפשר לליברמן להביע התנגדות בוועדה וליישר קו בהליך החקיקה, בגלל המשמעת הקואליציונית לה יהיה מחוייב. בניגוד לישראל ביתנו, בבית היהודי אמרו אמש כי יתנגדו בכנסת לכל הצעה שתכלול את הארכת השירות של ישיבות ההסדר, גם אם משמעותה הפרת משמעת קואליציונית. גורמים במפלגה אמרו כי ההצעה שהובאה לאישור השרים חורגת מ-"המתווה המשותף" עליו הסכימו הליכוד ביתנו, יש עתיד והבית היהודי, וכי יש בכך משום הפרה של ההסכם הקואליציוני. אם לא תימצא פשרה, לא מן הנמנע שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצטרך להכריע בסוגיה שמביאה לעימות בין חברי סיעותיהם של בנט ולפיד.

חברי סיעת הליכוד ביתנו אביגדור ליברמן, יובל שטייניץ ולימור לבנת במליאת הכנסת ביום השבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
ליברמן יתנגד, לבנת צפויה לתמוך/טלי מאייר

שרי הליכוד, יעלון ולבנת, הודיעו כי יתמכו בהצעת החוק כפי שהיא. גם במפלגת יש עתיד צפויים לתמוך ביוזמה, כך שלמרות קשיים נקודתיים סביב כמה סעיפים, קשה לראות תרחיש בו היא אינה מאושרת. גורמים ב-"יש עתיד" הביעו חשש בשיחות סגורות מתרגיל פוליטי של אחת השותפות הקואליציוניות, שיפיל את החוק ברגע האחרון. במפלגתו של לפיד היו רוצים לראות את תזכיר החוק עובר כמה שיותר מהר, באופן שישקם במעט את מעמדו הציבורי של שר האוצר, שהתערער מאוד מאז פרסום גזירות התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully