וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון קנדי העריץ את אדולף היטלר?

קטעי יומן שכתב הנשיא בצעירותו, בעודו סטודנט, נחשפים בספר שרואה אור בימים אלה, בהם נחשפות דעות אוהדות על הצורר הנאצי ועל הפאשיזם. "היטלר קורץ מחומר של אגדות"

ספר חדש המתפרסם בימים אלה בגרמניה לציון 50 שנה לביקורו ההיסטורי של הנשיא האמריקני לשעבר ג'ון קנדי בברלין במהלך המלחמה הקרה, מצטט קטעים שזה כתב לכאורה ביומנו האישי בשנות ה-30 וה-40, מהם עולה כי הוא העריץ את אדולף היטלר. "הגעתי למסקנה שהפשיזם נכון לגרמניה ואיטליה", מתאר הספר קטע מיומנו של קנדי, בסופו כתב כי הנשיא לשעבר הביע עניין רב בפועלו של היטלר.

לפי הספר, קנדי, שהיה אז סטודנט צעיר, כתב לאחר ביקורו במעונו של הצורר הנאצי שניזוק מפצצה כי כל מי שביקר במקומות הלאה יכול לדמיין איך בעוד כמה שנים השנאה כלפי היטלר תפחת והוא ייחשב כאחת הדמויות המשעותיות ביותר שאי פעם חיו. "הוא קורץ מחומר של אגדות", כתב קנדי.

תיעוד כתביו של הנשיא לשעבר לא חושפים האם הוא הושפע מאביו האנטישמי, ג'וזף, שהיה שגריר ארצות הברית בלונדון בשנות ה-30 והגדיר את הנאצים כ"חברים הטובים ביותר של הגרמנים בלונדון". אוליבר אולבריך, המו"ל של הספר שאיגד את כתבי היומן אמר כי הוא לא מאמין שקנדי העריץ את היטלר. "אני מאמין שהוא ניסה להבין את הקסם שעדיין מקיף אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully