וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהבת של קנדי בספר חדש: שכבנו ימים לפני הרצח

בספרה מתארת מימי אלפורד כיצד הוזמנה ל"שחייה לילית" עם הנשיא, שהתפתחה לרומן בן שנה וחצי. המתמחה בת ה-19, כיום סבתא, עמדה לצדו בעת מות בנו ובמהלך משבר הטילים בקובה

היא תמיד קראה לו "אדוני הנשיא" ("מיסטר פרזידנט") ולא בשמו הפרטי, והוא מעולם לא הסכים להתנשק איתה כשעשו אהבה - אבל מימי אלפורד נשבתה בקסמיו של האדם החזק בעולם, נשיא ארצות הברית ג'ון פ. קנדי, המשיכה במשך שנה וחצי ברומן שניהלה עמו, ממש עד לרציחתו, וחלקה עמו לא רק את מיטתו, אלא גם כמה מרגעיו הקשים ביותר - ובהם משבר הטילים בקובה, ומותו של בנו התינוק. זכרונותיה מתפרסמים כעת בספר חדש, שקטעים ממנו פורסמו אתמול (ראשון) בכתבה נרחבת בעיתון "ניו יורק פוסט".

הספר נקרא "פעם היה סוד: הרומן שלי עם הנשיא ג'ון פ. קנדי והשלכותיו". לפי הקטעים שפורסמו ממנו, אלפורד איבדה את בתוליה לנשיא בגיל 19, עת שימשה כמתמחה בבית הלבן בשנת 1962. הדבר קרה כשהוזמנה לשחייה לילית בבריכת הבית הלבן. לדבריה, הרומן נמשך 18 חודשים, גם לאחר שעזבה את וושינגטון, והיא אף שכבה עם קנדי ימים ספורים לפני שנרצח בדאלאס ב-1963. את ההחלטה לכתוב את ספר הזכרונות קיבלה, לדבריה, לאחר שזהותה נחשפה בביוגרפיה של קנדי שפורסמה ב-2003.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ה"ניו יורק פוסט" מביא את סיפורה של אלפורד/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד הקטעים הדרמטיים בספר, מתארת אלפורד, כיום סבתא בת 69 המשמשת כמנהלת כנסייה בניו יורק, כיצד ניחמה את מאהבה לאחר מות בנו התינוק, פטריק: "הייתה ערמה של מכתבי ניחומים על הרצפה ליד כסאו, והוא הרים אותם בזה אחר זה והקריא לי אותם... מדי פעם הייתה דמעה זולגת במורד לחיו, והוא היה רושם משהו על אחד המכתבים, כנראה נקודות לתשובה. אבל הוא בעיקר קרא אותם בקול רם ובכה. גם אני בכיתי". עוד גילוי מעניין נוגע לחששותיו של הנשיא מפני מלחמה גרעינית בזמן משבר הטילים הקובני. לדברי אלפורד, קנדי גילה סימנים שהוא מוכן להיכנע לסובייטים, ואף ציטטה את מילותיו: "אני מעדיף להיות אדום מאשר מת" - "I'd rather be red than dead".

עוד על ג'ון פ' קנדי:
סרטון חדש התגלה: הלילה האחרון בחיי ג'ון קנדי
ג'קי קנדי: "מרטין לותר קינג? איש נוראי"
"ג'קי אונסיס האשימה לינדון ג'ונסון ברצח קנדי"
ארון הקבורה של רוצח קנדי נמכר תמורת 87 אלף דולר
למה לא רצו לשדר את הסדרה על משפחת קנדי?

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ון קנדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully