וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ינאם לראשונה על מדיניות חיסולי המבוקשים

רויטרס

23.5.2013 / 11:51

אחרי שהבית הלבן הודה שארה"ב חיסלה ארבעה מאזרחיה אובמה יפנה הערב לציבור. הנשיא גם צפוי לתת לוח זמנים לסגירת מחנה גואנטנמו, בו עצירים שובתים רעב ומוזנים בכפייה

בהפוגה זמנית משערוריית ההאזנות לעיתונאים ופרשת רשות המסים, נשיא ארצות הברית ברק אובמה ינאם הערב (חמישי) בוושינגטון כדי להסביר את מדיניות החיסולים האמריקנית. אובמה נתון ללחץ גדול, מימין משמאל, כדי לנקוט מדיניות שקופה יותר בנוגע לתהליך החשאי העומד מאחורי קבלת ההחלטות של הפעלת המל"טים (מטוסים ללא טייס) מעבר לים, המשמשים לחיסול מבוקשים בטרור.

אמש הודה לראשונה הבית הלבן בחיסולם של ארבעה אזרחים אמריקנים בשנתיים האחרונות בתימן ובפקיסטן, בהם המטיף הבכיר של אל-קאעדה, אנוואר אל-אוולקי. בחודש פברואר השנה, ערב השימוע שנערך בסנאט לראש הסי-איי-אי ג'ון ברנן, נודע שכלי התקשורת בארה"ב התנדבו לאיפול תקשורתי, והסתירו מידע שהגיע לידיהם בנושא.

מל"ט פרדטור של חיל האוויר האמריקני. POOL PHOTO, AP
מל"ט אמריקני מדגם "פרדטור". ארבעה אזרחים אמריקנים חוסלו בשנתיים האחרונות/AP, POOL PHOTO

ארה"ב הפעילה בשנתיים האחרונות בסיס מל"טים סודי בערב הסעודית. המטוס הראשון שהמריא ממנו ב-2001 חיסל את אל-אוולקי, שהיה אז מנהיג אל-קאעדה בחצי האי ערב. בתקיפה חוסל גם סמיר חאן, אמריקני ששימש כעורך מגזין אל-קאעדה. כעבור שבועיים, חוסל בתימן עבדולרחמן, בנו האמריקני בן ה-16 של אל-אוולקי, בעת ניסיון לחסל פעיל טרור מצרי. ההרוג האמריקני הרביעי היה ג'וד מוחמד, מבריח נשק שנהרג בסוף 2011 בתקיפת מל"ט בפקיסטן.

העצירים שובתים רעב במחאה על תנאי החזקתם

במכתב לסנאט, הגן אתמול שר המשפטים אריק הולדר על חיסולו של אל-אוולקי, אך אמר כי מותו של בנו הצעיר אירע בשוגג, כמו גם מותם של שני האמריקנים האחרים. "הם לא היוו מטרות", קבע הולדר. לפי תחקירים עצמאיים, ארה"ב ביצעה 368 תקיפות מל"ט בפקיסטן ולפחות 56 תקיפות בתימן, רובן בתקופת כהונתו של אובמה. כל תקיפה מאושרת בחתימת הנשיא, המחזיק לכאורה ב"רשימה שחורה" של מטרות לחיסול.

בנאומו צפוי אובמה גם להתייחס לבית המעצר גואנטנמו, ולחזור על הבטחתו לסגור את המחנה השנוי-במחלוקת בקובה, בו כלואים חשודים בטרור, מרביתם ללא משפט. אובמה צפוי לספק לוח זמנים מלא לסגירת המחנה, בהתאם להבטחה שנתן במצע הבחירות שלו ב-2008. האסירים במקום שובתים רעב זה שבועות רבים וחלקם מוזנים בכפייה.

לקריאה נוספת
מסמך סודי: כך התיר הממשל לחסל אזרחים
התקשורת צינזרה מידע על בסיס מל"טים סודי
שביתת הרעב בגואנטנמו: "זה ייגמר במוות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה מול הבית הלבן בדרישה לסגור את מחנה המעצר גואנטנמו. רויטרס
הפגנה מול הבית הלבן בדרישה לסגור את מחנה המעצר גואנטנמו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully