וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקר הלימוד: 115 שקלים למורה פרטי בתל אביב

23.5.2013 / 0:12

יחד עם תחילת עונת הבגרויות, מגיעה גם העונה החמה של המורים הפרטיים. האזורים היקרים ביותר: תל אביב, ירושלים והשרון. מקצועות הלימוד המבוקשים: מתמטיקה, אנגלית ולשון

עונת הבגרויות כבר כאן, ויחד איתה מגיעה גם העונה הלחוצה ביותר של המורים הפרטיים. נתונים של אתר "לימוד נעים", אתר לחיפוש מורים פרטיים, שהופקו עבור וואלה! חדשות מגלים כי המקצוע המבוקש ביותר ללימוד אצל מורה פרטי נותר עדיין מקצוע המתמטיקה, ואחריו אנגלית, לשון וכימיה.

בשבוע שעבר נערכה הבגרות באנגלית בתיכונים ברחבי הארץ ואתמול (שלישי) נערכה הבגרות במתמטיקה, שנחשבת לחשובה והמפחידה מכולן. נתוני האתר מראים כי 37.28% מהתלמידים שחיפשו מורים פרטיים דרך האתר (מדובר בכ-10,000 חיפושים בחודש) חיפשו מורה למתמטיקה. 23.03% מהם חיפשו מורה לאנגלית, 9.47% חיפשו מורה ללשון, 5.26% רצו מורה פרטי לכימיה, 5.2% חיפשו סיוע במקצוע מדעי המחשב ו-5.03% ביקשו עזרה בלימוד לבגרות בפיזיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הנתונים, מירב החיפושים מתבצעים בחודש אוקטובר, 9,000 בממוצע, ככל הנראה בגלל הלחץ שמביאה איתה פתיחת שנת הלימודים. בחודשים הבאים עומד הממוצע על כ-8,000 חיפושים בחודש ובחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט) הוא עומד על כ-6,500 חיפושים בממוצע.

"יש צורף בלימוד 'אחד על אחד'"

יפעת כהן, מורה פרטית ללשון מנס ציונה, מספרת כי הביקוש לשיעורים פרטיים לקראת בחינת הבגרות הקרבה בלשון אכן עלה. "בהחלט יש עלייה בביקוש לקראת הבגרות. תלמידים מתוסכלים מתלוננים על השיטות שבהן מלמדים בבית הספר שלהם", מודה כהן. "שמעתי על מורות חסרות סבלנות שחלקן גם לא מלמדות את כל החומר ובכך מצמצמות את הבחירה של התלמיד בבחינה. הן יוצאות מנקודת הנחה שלא יבחרו בפרק מסוים, ואז הן לא מלמדות אותו. אני רואה שיש הרבה צורך בלימוד של 'אחד על אחד'. אם תלמידים שהיו נכשלים פתאום מוציאים ציון 80-90 אז כנראה שהתלמיד בסדר גמור והבעיה היא בשיטת ההוראה".

שיעורים פרטיים הם לרוב עסק יקר, אך תלוי כמובן היכן אתם גרים. כך למשל, שעה עם מורה פרטי בתל אביב תעלה בממוצע 115 שקלים, בעוד שבאזור כרמיאל היא תעלה 76 שקלים. בירושלים יעלה שיעור פרטי כ-100 שקלים וכך גם באזור השרון. הערים המובילות בחיפושים אחר מורים פרטיים באתר הן: תל אביב עם 8% מהמחפשים, ירושלים עם 6.8%, חיפה עם 6.6%, באר שבע עם 5.5%, ראשון לציון עם כ-4%, פתח תקווה עם 3.3% ואחריהן רחובות, אשדוד, נתניה וחולון. את טבלת החיפושים מסיימים היישובים אור יהודה, יקנעם, שדרות, קיסריה וקריית מלאכי בהם יש פחות מחצי אחוז מאלו המחפשים מורים פרטיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, ככל שהמורה משכיל יותר, כך הוא יגבה מחיר גבוה יותר: כך למשל, מורה פרטי בתל אביב לפני תואר ראשון יכול לגבות כ-76 שקלים לשיעור, בעוד שהמחיר לשיעור פרטי בעיר עם מורה שסיים תואר ראשון, כבר מגיע לכ-120 שקלים לשעה.
רפורמת "עוז לתמורה" הייתה אמורה לתת פתרון לבעיה הזו ולהקל במעט את ההוצאות הכבדות על ההורים על שיעורים פרטיים. זאת, כיוון שלמורים בתיכונים התווספו שעות פרטניות בהן הם אמורים לסייע לתלמידים מתקשים.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013/בן קלמר

אולם, נראה שהמהלך עדיין לא הוטמע. רועי נעים, מנהל אתר "לימוד נעים", טוען כי בשלוש השנים האחרונות חל דווקא גידול בביקוש למורים פרטיים. לטענתו של נעים, בין 2011 ל-2012 חלה עלייה של כ-4% בביקוש למורים ובין 2012-2013 חלה עלייה של כ-5%, וזאת ללא הכללת קצב הגדלת הגולשים באתר.

"לדעתי הסיבה המרכזית לכך היא שיותר ויותר הורים דוחפים את התלמידים להישגים גבוהים יותר - לא רק לעבור את המבחן אלא להצטיין", אומר נעים. "אני לא חושב שאנחנו רואים עדיין מהפך באיכות ההוראה, אולי זה ייקח עוד זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully