וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש פרצה בתוך טנק בבסיס צה"ל בצאלים; אין נפגעים

21.5.2013 / 20:08

מדיווח ראשוני עולה כי נזק נגרם לטנק, אולם האש לא פגעה בחיילים. מוקדם יותר החודש נפצע באורח קל לוחם בסיירת מטכ"ל בפעילות במרכז הארץ

תאונת אימונים בדרום הארץ: אש פרצה הערב (שלישי) בטנק במהלך אימון בבסיס צאלים שבנגב. נסיבות האירוע טרם ברורות, אך מדיווח ראשוני עולה כי נזק נגרם לטנק, אך איש לא נפגע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטנק שבו פרצה האש בבסיס צאלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מדובר בתאונת האימונים הראשונה החודש. לפני כשבועיים וחצי נפצע באורח קל לוחם בסיירת מטכ"ל במהלך אימונים במרכז הארץ. לאחר קבלת טיפול ראשוני במקום הוחלט לפנותו לבית החולים אסף הרופא בצריפין, משם שוחרר שעות ספורות אחר כך, כשחבלות על גופו. בעקבות התקרית פתח צה"ל בתחקיר כדי לברר את נסיבות האירוע ואת תנאי האימון.

בחודש ינואר נפצע באורח בינוני קצין צה"ל כשנדרס על ידי נגמ"ש במהלך אימון ברמת הגולן. ככל הנראה, הקצין נפגע כאשר כיוון את הנגמ"ש, שנהגו נסע לאחור. הוא פונה במסוק לטיפול רפואי בבית החולים כשהוא סובל משבר בידו וחשש לשבר נוסף באגן.

חייל מכוון נגמ"ש ליד הגבול עם רצועת עזה, אוקטובר 2012. AP
חייל צה"ל מכוון נגמ"ש/AP

כמה ימים לפני כן נפצעה קשה מ"כית טירונים מכדור שנפלט לעברה במטווח של המשטרה הצבאית בבסיס ליד בית ליד שבשרון. מתחקיר ראשוני עלה כי כיתת החיילים נערכה למטווח לאחר שהוקראו הוראות הבטיחות, ולפתע ירתה אחת החיילות במצב אוטומטי שני כדורים והשליכה את הנשק בבהלה. מפקדת הכיתה נפגעה בחזה והתמוטטה. היא פונתה לבית החולים הלל יפה בחדרה לאחר טיפול רפואי במקום.

לפני כתשעה חודשים נדרס למוות לוחם בחטיבת גולני על ידי טנק בתרגיל שנערך במסגרת קורס מפקדי פלוגות וגדודים ברמת הגולן. הוא נפצע באורח אנוש, ופונה על ידי מסוק של חיל האוויר לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully