וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נפתחה לעבר כוח צה"ל ברמת הגולן, אין נפגעים

21.5.2013 / 7:50

הכוח, שהיה בסיור סמוך לגבול הצפון, איתר את מקור האש והשיב לעברו בירי. לא ברור אם מדובר בירי מכוון או בזליגת הלחימה הפנימית בסוריה. מדובר בירי השלישי באזור השבוע

ההתחממות בגבול הסורי נמשכת: אש נפתחה הלילה (שלישי) לעבר סיור של צה"ל ברמת הגולן, והכוחות השיבו אש. באזור השעה 1:30, דיווח סיור של צה"ל על אש שנפתחה לעברו מהצד הסורי ברמת הגולן. מבדיקה שנעשתה בשטח התברר כי כמה קליעים פגעו ברכב הסיור, ואיש לא נפגע. גורם צבאי מסר כי עדיין לא ברור אם מדובר בירי זולג כתוצאה מעימותים בין צבא אסד למורדים או בירי מכוון. משזוהה מקור האש, השיב כוח צה"ל בירי טיל לעבר העמדה ממנה התבצע הירי. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה.

מדובר באירוע השלישי מאז מוצאי השבת האחרונה בו נפתחה אש לעבר חיילי צה"ל מהשטח הסורי. האירוע הראשון התרחש בין בלילה שבין מוצאי השבת ליום ראשון, במהלכו ג'יפ של צה"ל נורה, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים, ואירוע שני התרחש אתמול לפנות בוקר באזור תל חזקה, בו ישנם עימותים קשים בין כוחות המורדים לבין חיילי צבא אסד.

קצין בכיר: נערכים לכל האפשרויות

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הורה על תגובה בירי לעבר כל מקום שממנו יזהו חיילי צה"ל אש שנפתחת לעבר הצד הישראלי. עם זאת, בשני המקרים האחרונים לא אותר מקור האש. החשש בצה"ל הוא שאזור רמת הגולן יהפוך לאזור שממנו ייצאו התקפות טרור נגד חיילי צה"ל סמוך לגדר המערכת. קצין בכיר בגזרה אמר לוואלה! חדשות כי בצה"ל נערכים לכל האפשרויות.

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
לא ברור אם מדובר בירי מכוון או בזליגת הלחימה הפנימית בסוריה./רויטרס

נשיא סוריה, בשאר אסד, האשים לאחרונה את ישראל בשיתוף פעולה עם המורדים בארצו בניסיון להפיל אותו. "ישראל תומכת באופן ישיר בקבוצות הטרור בשתי דרכים. ראשית, היא מעניקה להם תמיכה לוגיסטית, ובנוסף היא מסבירה להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לבצע את אותן תקיפות", אמר אסד.

בשבועות האחרונים ביצעה ישראל, על פי פרסומים זרים, שתי תקיפות בסוריה. בתקיפה הראשונה, הופצץ משלוח טילים שיועד לחיזבאללה. בפעם השנייה, הופצץ מרכז מחקר צבאי בבירה דמשק. בתגובה, על פי פרסום בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", העלתה סוריה את רמת הכוננות של מערך הטילים המתקדמים ביותר שלה, והציבה אותם לכיוון תל אביב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully