וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ לבנוני שידר תמונות של ג'יפ ישראלי בסוריה

לטענת הערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה הג'יפ הצבאי נפל שלל בידי חיילי אסד. בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה הפעיל את כלי הרכב, שנלקח בעת הנסיגה מלבנון, כלוחמה פסיכולוגית

צילום: אל מיאדין, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני הנחשב מקורב לחיזבאללה משדר הערב (שני) תמונות של ג'יפ צבאי ישראלי, שנפל, לטענת הערוץ, שלל בידי חייליו של בשאר אסד בלחימה סביב העיר קוסייר, שבמערב סוריה בסמוך לגבול עם לבנון. על הג'יפ נראות כתובות בעברית כולל מספר רישוי ופרטים שמוכיחים כי מדובר בג'יפ שהיה בעבר ברשות צה"ל.

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי מדובר בג'יפ צבאי של צה"ל שכפי הנראה היה בשימוש בדרום לבנון בין היתר בידי צבא דרום לבנון ונלקח כשלל בעת הנסיגה מלבנון בשנת 2000. על פי הערכת גורמי צבא, הג'יפ נשמר על ידי חיזבאללה והופעל כלוחמה פסיכולוגית בסוריה על מנת לדמות מצב שבו ישראל מסייעת למורדים בהעברת נשק, מודיעין ואמצעי לחימה.

התמונות של הג'יפ, כולל המספר הסידורי הועברו לידי גורמים מומחים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל שאישרו חלקית שאין מדובר בג'יפ שהיה בשימוש של צה"ל בעשור האחרון. מהתמונות המשודרות בערוץ הלבנוני, לא ברור אם אכן הצילומים נעשו בקוסייר. קצין סורי טען בדיווח כי הצילומים הם הוכחה לקשר בין המורדים לבין ישראל.

מורדים בעיר קוסייר, סוריה. מאי 2013. AP
לוחמים בקוסייר, היום/AP

היום דיווחה סוכנות הידיעות הסורית "סנא" כי הצבא הסורי הצליח להשתלט על קוסייר תוך שיתוף פעולה הדוק עם פעילים בחיזבאללה שנלחמו לצדם נגד מתנגדי אסד. פעילי אופוזיציה דיווחו כי לפחות 30 פעילי חיזבאללה ו-20 חיילים סורים נהרגו בקרבות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

בעיר מתגוררים כ-20 אלף תושבים. הצבא הסורי מכתר אותה זה כמה חודשים בניסיון לכבוש אותה מידי המורדים. בשבוע שעבר פוזרו בשמי העיר מנשרים המזהירים את התושבים לעזוב אותה לקראת מתקפה קרובה. קוסייר שוכנת במיקום אסטרטגי במיוחד עבור אסד, שכן היא מקשרת את דמשק עם אזור החוף בו מרוכזים בני המיעוט העלוואי.

על רקע המתקפה על קוסייר, אמש דחה אסד בשיחה עם כתבי העיתון הארגנטיני "קלארין" את הצעת ארה"ב ורוסיה לקיים ועידת שלום, ואמר כי יש להתמקד כעת בעצירת "שטף הכסף והנשק לידי המחבלים הפועלים בשטח סוריה". אסד שלל על הסף את ההצעה להתפטר מתפקידו, ואמר כי "רב החובל אינו נוטש את הספינה". לדבריו, הבחירות לנשיאות סוריה בשנה הבאה יהיו מבחן לאמון העם בכהונתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully