וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה גירשה דיפלומט אמריקני שסירב לרגל עבורה

נמשכת המתיחות בין המעצמות: בכיר לשעבר בשגרירות האמריקנית גורש ממוסקבה כי סירב לשמש כמרגל רוסי. אמש עזב את רוסיה ראיין פוגל, שנטען שניסה לגייס סוכן עבור הסי-איי-אי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

החרפה נוספת במתיחות בין וושינגטון למוסקבה. רוסיה גירשה לאחרונה דיפלומט אמריקני, בטענה שסירב לרגל עבורה. תומס פיירסטון, שהיה בכיר במשרד המשפטים ושירת בשגרירות במוסקבה, הוכרז כאישיות לא-רצויה ונאלץ לשוב לארצות הברית ב-5 במאי.

לפי העיתון ניו יורק טיימס, פיירסטון עבד כעורך דין בחברה פרטית ברוסיה, ושמר על הקשרים הענפים שטווה בממשל המקומי. הוא נעצר בנמל התעופה שרמטייבו ליד מוסקבה כשחזר לרוסיה מטיול בחו"ל ונעצר למשך 16 שעות. לאחר מכן הועלה על טיסה לארה"ב. הבית הלבן, מחלקת המדינה והשגרירות האמריקנית סירבו להגיב לדיווח בעיתון.

הדיפלומטי האמריקני הנחשד במעשי ריגול ראיין פוגל עוזב את מוסקבה. מאי 2013. AP
ראיין פוגל, הדיפלומט האמריקני שנטען שריגל עבור ארה"ב, בשדה התעופה במוסקבה/AP

אמש גורש מרוסיה ראיין פוגל, שרוסיה האשימה אותו בריגול למען הסי-אי-איי ובאיסוף מידע על האחים צארנייב, המחבלים מהפיגוע בבוסטון. הוא נעצר במוסקבה בשבוע שעבר בהליך מתוקשר והטלוויזיה הרוסית הציגה "אמצעי ריגול" שנתפסו אצלו, בהם פאות, מצפן, סכין ומפה של הבירה הרוסית. פוגל, שלא ידוע אם זה שמו האמיתי, שימש כמזכיר השלישי של הממונה על העניינים הפוליטיים בשגרירות. שירות הביון הרוסי, פ.ס.ב, טען כי הוא ניסה לגייס סוכן של היחידה הרוסית ללוחמה לטרור, כדי שישמש סוכן אמריקני.

על רקע זה ובחריגה חמורה מהפרוטוקול, חשף שלשום ה-פ.ס.ב את שמו של ראש תחנת הסי-אי-איי במוסקבה, סטיבן הול. דובר שירות הביון הרוסי "פלט את שמו בראיון טלוויזיוני, בו האשים את האמריקנים בעבירות חמורות על הבנות דיפלומטיות ובחציית "קו אדום". הלכה למעשה, חשיפת שמו של הול גורמת לחיסולו המקצועי, וצפוי שהוא יאלץ לעזוב את עבודתו במוסקבה ואולי אף בסי-אי-איי. עד כה לא התייחסה וושינגטון לחשיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully