וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך ירה חייל צה"ל ברכבו של הרב דן מרצבך

המתנחלים הפיצו סרטון המתעד את הרגע בו נורה רכבו של הרב דן מרצבך בשוגג לפני שנה וחצי - ירי שהוביל למותו. בסרטון נראה הרכב חולף על פני המחסום מבלי לעצור - ואז נורה

צילום מסך

שנה וחצי לאחר שנהרג מאש חייל צה"ל שנורתה לעבר רכבו בשוגג בדרום הר חברון, הפיצו אמש (ראשון) המתנחלים סרטון המתעד את רגע הירי שהוביל למותו של הרב דן מרצבך. בסרטון נראה רכבו של הרב חולף על פני המחסום הארעי שהקימו לוחמי חטיבת כפיר בכביש 60 בעקבות דיווח על רכב בעל לוחית זיהוי צהובה שנוסע שצורה חשודה. נוסעי הרכב ככל הנראה לא הבחינו שהחיילים סימנו להם לעצור, ובשלב זה פתחו החיילים בירי לעבר הרכב לאחר שסברו כי מדובר ברכב החשוד. הרב נפגע באורח אנוש ולאחר מכן מת מפציו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היד הייתה קלה מדי על ההדק? הרב מרצבך/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מותו, התקשו בני משפחתו של הרב מרצבך להבין מדוע ירה הלוחם לעבר הרכב. "ברור לנו שהיה פה מחדל ואנחנו מאמינים שהצבא יעשה חשבון נפש", אמר חתנו של מרצבך, זאב הראל. לדבריו, "זה אירוע קשה ולא ברור לנו איך חיילים מגיעים למצב שבו הם יורים כשאנו יודעים שקיימים נהלים מחמירים. הייתה פה אצבע קלה על ההדק. עם זאת, אנחנו מרגישים שדן נהרג על קדושת הארץ".

לפי כחודשיים נועד מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף חגי מרדכי, עם בני משפחתו של הרב מרצבך בהתנחלות עתניאל. תא"ל מרדכי הציג בפני משפחת מרצבך את התוצאות הסופיות של התחקיר הצבאי, והבהיר להם כי צה"ל מקבל אחריות מלאה על האירוע. הוא אף הודה כי הירי היה טעות קשה מצדו של החייל היורה. במהלך המפגש, שנערך כשבוע לאחר שבמשטרה הצבאית החוקרת הוחלט לסגור את תיק החקירה נגד החייל היורה, הקרינו נציגי הצבא לבני משפחת מרצבך את תיעוד הירי כפי שצולם על ידי שתי מצלמות שהיו ממוקמות בעמדה הצבאית הסמוכה לצומת שבו אירעה התקרית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully