וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שהרג בשוגג את הרב מרצבך - לתפקיד פקידותי

24.1.2012 / 0:50

מג"ד לביא החליט כי הלוחם שירה לעבר הרב וגרם למותו לא ישוב לתפקיד מבצעי. חבריו מתחו ביקורת: "המתנחלים לחצו שלא יחזור להיות לוחם". קצין בחטיבה: "הוא ראוי להערכה"

לוחם גדוד לביא, שהרג בשוגג את הרב דן מרצבך בנובמבר האחרון ליד מחסום הסמוך לחברון, חזר בשבוע שעבר אל הפלוגה שלו, לאחר ששהה כמעט חודשיים בביתו, לצורך טיפול אורטופדי, בשל פציעה שנגרמה לו ממשאית חולפת בה נהג פלסטיני בזמן האירוע. חבריו של הלוחם מהפלוגה טוענים כי מפקד הגדוד החליט כי החייל לא ישוב להיות לוחם, וימלא תפקיד בשלישות הגדוד עד לשחרורו בעוד חודש. חבריו הלוחמים, מתחו ביקורת על ההחלטה: "המתנחלים באזור לחצו שלא יחזור להיות לוחם. לנו אמרו בהתחלה שהוא פעל כמו שצריך, אחר כך טענו שהייתה לו אצבע קלה על ההדק. בשורה התחתונה אם לא היה לחץ של מתנחלים הוא היה חוזר להיות לוחם".

קצין מהחטיבה התבטא בפני הלוחמים, וסיפר כי האירוע תוחקר לעומק כדי להבין מה הוביל את הלוחם לירות לעבר הרכב מבלי לנסות לעצור אותו בירי לגלגלים. "החייל הוא לוחם ותיק. אביו שירת ביחידה מיוחדת בצבא האדום וכל הזמן לעג לו שלא הרג מחבלים וזה תסכל אותו. הוא רצה להרוג מחבלים", סיפר הקצין שציין כי לאור מה שהתרחש בשטח לא היה צריך לירות במהירות לעבר הנהג אלא לנקוט בצעדים אחרים מחמירים יותר, "הלוואי והיה חייל כזה לידי במלחמה. הוא פעל בקור רוח ראוי להערכה. זה בדיוק המתח שבו אנחנו מצויים. מצד אחד אתה רוצה לייצר 'מכונות מלחמה', מצד שני המציאות ביהודה ושומרון דורשת איפוק. הדרישות אמביוולנטיות. לאור הנסיבות זה היה טרגי ביותר".

תחקיר האירוע גילה כי רכז ביטחון שוטף העביר מידע לחטיבת חברון על רכב חשוד מסוג "פג'ו" שנוסע בגזרה באופן חשוד. חיילי הגדוד מיהרו להקים מחסום במקום מואר כדי לעצור את הרכב. לדברי הלוחם, הוא סימן לרכב בו נסע הרב מעתניאל לעצור, אך הרכב לא נעצר, ולכן החליט החייל לירות באוויר - ולאחר מכן לעבר הרכב. הרב מרצבך נפצע באורח אנוש, ומאוחר יותר מת מפצעיו. מרצבך, בן 55 במותו, הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. שני נוסעים נוספים נפצעו באורח קל. במקום אותרו שמונה תרמילים, אך על פי החשד רק ארבעה מהם נורו על ידי הלוחם, בעוד שארבעה נוספים נורו על ידי חברו. הלוחם, באמצעות עורך הדין רמי בובליל, מתעקש כי פעל לפי הנהלים ועל פי הנהלים שלמד ממפקדיו. חקירת מצ"ח טרם הסתיימה, ובקרוב היא תועבר להחלטת הפרקליטות הצבאית, שתקבע האם להגיש נגד החייל כתב אישום.

עוד בנושא
צה”ל למשפחת הרב שנהרג: ”הכוח כשל במשימה”
גם קרוב משפחת ההרוג בדרום הר חברון נהרג מאש צה”ל
ישראלי נהרג ו-3 נפצעו מירי צה"ל בדרום הר חברון

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully