וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל למשפחת הרב שנהרג: "הכוח כשל במשימה"

יהושע בריינר

13.11.2011 / 18:02

יומיים לאחר מותו הטרגי של הרב דן מרצבך, שנהרג מאש צה"ל בדרום הר חברון, הגיעו בכירים בצבא להתנצל בפני משפחתו: "אין לנו טענות להתנהגות הרב; אסור שזה יקרה"

אווירת הנכאים ממשיכה לשרור בעתניאל, יומיים לאחר מותו הטרגי של הרב דן מרצבך מאש כוחות צה"ל ביום שישי האחרון, בדרום הר חברון. אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, ומפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה גיא חזות, הגיעו היום (ראשון) לביקור ניחומים בבית משפחתו של הרב והציגו בפניהם את ממצאי התחקיר הראשוני של אירוע הירי.

הרב מרצבך נהרג מאש צה"ל - כותרות אחרונות
גם קרוב משפחת ההרוג בדרום הר חברון נהרג מאש צה”ל
אחרי תקרית הירי: בעתניאל דורשים תחקיר אמיץ


לדברי הנוכחים, אלוף מזרחי "ביקש סליחה" על האירוע. הקצינים הבכירים הודו גם כי הכוח הצבאי כשל במשימתו, ואילו הרב נהג כשורה. "אנחנו מתביישים שאירוע כזה התרחש בגזרתנו", אמר מפקד החטיבה חזות, כך לדברי נוכחים בבית המשפחה בהתנחלות עתניאל בעת הביקור.

במהלך הביקור הציגו מזרחי וחזות שחזור של האירוע שנערך על ידי צה"ל, הכולל תיעוד וידאו של נסיעת דמה שערכו בצבא בתנאים דומים לאלו ששררו בעת נסיעתו של מרצבך. מהתחקיר עולה, כי מרצבך לא יכול היה לראות את החיילים או את פנס הנשק האישי של הלוחם שהורה לו לעצור וזה שבסופו של דבר ירה בו למוות.

הלווייתו של דן מרצבך, שנהרג מירי בשוגג של צה"ל בדרום הר חברון. עומר מירון
"אסור שאירוע כזה יתרחש בגזרתנו". הלוויתו של הרב מרצבך ביום שישי/עומר מירון

"הצבא פועל מתוך פחד"

מזרחי גם אמר לבני המשפחה כי הצבא מעולם לא טען כי מרצבך אשם בתאונה, זאת בניגוד לפרסומים שונים כאילו הירי בוצע בשל העובדה כי הרב נהג ברכב ללא אורות, מה שהעלה את החשד כי מדובר ברכב עוין. "אין לנו טענות כלפי הרב", אמר מזרחי למשפחה, "אירוע כזה אסור שיקרה". מזרחי עדכן את בני המשפחה כי במסגרת האירוע נפתחה גם חקירה של המשטרה הצבאית, במסגרתה תוחקרה התנהגותו של החייל שביצע את הירי.

מנגד, החייל היורה ממשיך לטעון כי חש בסכנת חיים ועל כן פתח באש. מתחקור האירוע עולה, כי החייל ירה שמונה כדורים, שבעה מהם לאחר שרכבו של הרב מרצבך חלף על פני הכוח. בני המשפחה אמרו לקצינים כי "הצבא פועל כיום מתוך פחד מאז פינוי גוש קטיף, ואנו קוראים לצבא ליטול יוזמה ולחזק את תחושת הביטחון בצדקת הדרך". אנשי ההתנחלות עתניאל מתכוונים לקיים ביום שישי הקרוב שיירת נסיעה אל מערת המכפלה ולקיים טקס קצר במקום בו נהרג מרצבך.

לפניה אל הכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully