וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קרוב משפחת ההרוג בדרום הר חברון נהרג מאש צה"ל

יהושע בריינר

11.11.2011 / 9:05

בחודש מרץ 2003 נהרג יהודה בן יוסף בשוגג על ידי חיילי צה"ל שסברו שמדובר במחבל. שמונה שנים לאחר מכן מצא את מותו קרוב משפחתו, הרב דן מרצבך, בתקרית ירי בנסיבות דומות

טרגדיה כפולה: הרב דן מרצבך מעתניאל שנהרג הבוקר (שישי) מירי שביצע חייל צה"ל בשוגג בדרום הר חברון, היה קרוב משפחתו של יהודה בן יוסף, שנהרג אף הוא בשוגג מירי של צה"ל בחודש מרץ 2003. ביתיה, בתו של הרב מרצבך, נשואה למלכיאל בן יוסף – אחיו של יהודה. חקירת התקרית שאירעה לפני שמונה שנים העלתה כי יהודה בן יוסף וקצין צה"ל בחופשה יואב דורון, נורו בשוגג ממארב של חיילי יחידת "מגלן". הירי לעבר השניים שאיבטחו אז את האזור, נעשה לאחר שהחיילים סברו כי מדובר במחבלים.

הדיווח הראשוני על תקרית הירי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרך מרצבך/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברוך בן יוסף, אביו של יהודה, פעל רבות על מנת לסכל את מינויו של מי שפיקד במהלך התקרית ב-2003 על חטיבת יהודה, תת-אלוף חגי מרדכי, לתפקיד מפקד אוגדת איו"ש. לאחר התקרית הטרגית שבה מצא יהודה בן יוסף את מותו, אמר אז האב ברוך: "משהו מסריח שככה הרגו אותו, כשמפחדים לפגוע בערבים, הורגים יהודים". לאחר התקרית נרשמה למרדכי הערה פיקודית, אולם קידומו לא נפגע.

הרב דן מרצבך, שהותיר אחריו אישה, חמישה ילדים ו-10 נכדים, היה הבוקר בדרכו לתפילה במערת המכפלה. סמוך לשעה 5:30 התקבל דיווח על ידי תצפית של צה"ל וכן על ידי רכז ביטחון באחד היישובים באזור, על רכב מסוג פיז'ו שנוסע בצורה חשודה. ככל הנראה, נוסעי הרכב לא הבחינו במחסום והמשיכו לנסוע. בעקבות כך פתח הכוח באש לעבר הרכב. הרב מרצבך נפצע אנושות מהירי ומת כעבור זמן קצר בבית החולים הדסה עין כרם. אישה נוספת שישבה ברכב נפצעה באורח בינוני ואדם נוסף נפצע באורח קל. במקביל, חייל צה"ל נפגע באירוע באורח קל, ככל הנראה מפגיעת רכב פלסטיני שעבר במקום.

תחקיר ראשוני שנערך בחטיבת יהודה בעקבות תקרית הירי, העלה כי כוח של חטיבת כפיר הורה לנהג הרכב הפרטי לעצור, אולם כשזה המשיך לנסוע, פתח לעברו אחד החיילים באש וירה שמונה כדורים. כך מסר גורם צבאי. עוד עולה מהתחקיר כי החיילים לא הספיקו לפרוש מחסום על ציר התנועה.

מי שהודיע לאלמנתו של הרב מרצבך על האירוע היה ראש ישיבת ההסדר בעתניאל, הרב רא"ם הכהן. הרב הכהן ספד לרב מרצבך ואמר כי "מדובר באיש חסד שדאג לתושבים ולכל צרכיהם". הרב הכהן הוסיף כי "אני לא יודע את כל פרטי האירוע אך ברור שיש כאן תקלה שצריך לבדוק היטב. אירוע כזה שבו יורים לעבר רכב ישראלי שנוסע לתפילה, אינו מתקבל על הדעת. מה שנותר לנו כיישוב הוא להתפלל ולהתחזק ביום הקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully