וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נהרג ו-3 נפצעו מירי צה"ל בדרום הר חברון

יהושע בריינר

11.11.2011 / 7:40

התקרית אירעה כשרכב התקרב לעמדת צה"ל בצומת הכבשים שבסמוך לחברון והחיילים חשבו כי מדובר בפיגוע דריסה. החיילים פתחו בירי לעבר הרכב ולא ידעו כי מדובר ברכב בו נוסעים ישראלים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

אירוע טרגי בדרום הר חברון: אזרח ישראלי נהרג הבוקר (שישי) ועוד שלושה נפצעו לאחר שכוח צה"ל פתח בשוגג בירי אל עבר רכב ישראלי סמוך לצומת הכבשים שבדרום הר חברון. ההרוג בתקרית הוא הרב דן מרצבך, תושב עתניאל בן 55. הרב מרצבך הותיר אחריו אישה, חמישה ילדים ו-10 נכדים. מפרטים ראשוניים עולה כי סמוך לשעה 5:30 התקבל דיווח על ידי תצפית של צה"ל וכן על ידי רכז ביטחון של אחד היישובים באזור על רכב מסוג פיג'ו עם לוחית זיהוי צהובה שנוסע בצורה חשודה.

בעקבות הדיווח פרש כוח של חטיבת כפיר מחסום ארעי על כביש 60. ככל הנראה, נוסעי הרכב לא הבחינו במחסום והמשיכו לנסוע, מה שהביא את הכוח לפתוח לעברם באש. כתוצאה מהירי נפצע נהג הרכב באורח אנוש ובהמשך מת מפצעיו.

תקרית ירי בדרום הר חברון. דרור עינב
זירת האירוע, הבוקר/דרור עינב

כמו כן, נפצעה נוסעת נוספת באורח בינוני ונוסע שלישי נפצע באורח קל. במקביל, נפצע חייל צה"ל באורח קל כאשר נפגע במהלך האירוע, ככל הנראה מפגיעת רכב פלסטיני שחלף במקום. כל הפצועים טופלו על ידי מתנדבים של "הצלה יו"ש" ומד"א והם מפונים בשעה זו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, הורה על תחקור מיידי של האירוע במה שהוגדר על ידי גורם בכיר בצה"ל כ"אירוע קשה".

מי שהודיע לאלמנתו של הרב מרצבך על האירוע היה ראש ישיבת ההסדר ביישוב, הרב רא"ם הכהן. מאחר שהיישוב ידע בעבר לא מעט מקרים של אירועי טרור, העובדה שההרוג נורה למוות מאש צה"ל, רק הגדילה את הטרגדיה והתסכול.

עוד מתברר כי ההרוג עשה את דרכו לתפילת שחרית במערת המכפלה. יחד עמו ברכב הייתה ברכב גם אישה שנפגעה כאמור באורח בינוני. אחד מקרוביה של האישה נהרג באירוע טרור. הרב הכהן ספד להרוג ואמר כי "מדובר באיש חסד שדאג לתושבים ולכל צרכיהם".

הרב הוסיף כי "אני לא יודע את כל פרטי האירוע אך ברור שיש כאן תקלה שצריך לבדוק היטב. אירוע כזה שבו יורים לעבר רכב ישראלי שנוסע לתפילה, אינו מתקבל על הדעת. מה שנותר לנו כיישוב הוא להתפלל ולהתחזק ביום הקשה".

עדכון ראשון: 6:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully