וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונים באלג'יריה דיווחו שהנשיא בתרדמת - וצונזרו

שני יומונים המודפסים יחד בערבית ובצרפתית ביקשו לדווח כי הנשיא בוטפליקה, המאושפז בצרפת זה שלושה שבועות, שב לאלג'יר במצב קשה: "נאלצנו להסכים לצנזורה, אבל זה מטופש"

אלג'יריה צינזרה שני עיתונים יומיים בעלי קו אנטי-ממשלתי, שביקשו לדווח כי נשיא המדינה שרוי בתרדמת. הנשיא, עבד אל-עזיז בוטפליקה, אושפז בפריז לפני שלושה שבועות בעקבות שבץ מוחי, וכעת דווח כי הוא כבר שב ומאושפז במצב קשה. הדפסת העיתונים נעצרה אמש (שבת) בבית הדפוס.

שני העיתונים, בבעלותו של איש העסקים השאם עבוד, מודפסים בשיתוף תוכן - "ג'רידתי" ("העיתון שלי") בשפה הערבית ו"מואה ז'ורנל" - בשפה הצרפתית. בהתבססו על מקורות רפואיים בצרפת, עבוד ביקש לדווח כי "מצבו של הנשיא הדרדר והוא שרוי בתרדמת שעשויה להימשך שבועות".

נשיא אלג'יריה, עבדאלעזיז בוטפליקה, אוגוסט 2012. AP
נשיא אלג'יריה, עבד אל-עזיז בוטפליקה. לא נראה בציבור מאז אשפוזו/AP

"לפי המקורות שלנו, הנשיא יצא לאלג'יריה בשעה 3:00 לפנות בוקר ביום רביעי כשהוא בתרדמת", סיפר עבוד לסוכנות הידיעות הצרפתית. עבוד, איש צבא לשעבר המשמש גם כעורך הראשי של שני היומונים, אמר כי קיבל פנייה ממשרד התקשורת בתביעה לסגת מהדיווח ולמחוק את שני העמודים הראשיים של העיתונים שהיו אמורים להתפרסם הבוקר, ושהוקדשו לסיקור מצבו הרפואי של בוטפליקה.

פרנסת העיתונאים הכריעה את הכף

"סירבנו לצנזורה העצמית", אמר, וציין כי ממילא היה זה בלתי אפשרי להחליף את כותרות העיתונים זמן קצר לפני הדפסתם. "אם הדיווחים היו מוטעים, עדיף שהרשויות היו מפרסמות הכחשה מטעם רופאו האישי של הנשיא. עדיף מזה שהייתה מתפרסמת תמונה של בוטפליקה", הוסיף.

בשיחה עם רשת אל-ערביה, אמר עבוד כי מדובר בהליך הצנזורה הראשון הנכפה על עיתונים יומיים באלג'יריה מאז 1999. לדבריו, הוא נאלץ למחוק את הדיווח שהופיע במהדורה המקוונת של העיתונים, כדי להימנע מלעמוד לדין ולגרום לסגירתם של העיתונים. "אני אחראי לפרנסתם של 160 איש ואני לא רוצה בעיה עם הרשויות", סיכם, "אבל הצנזורה היא החלטה טיפשית".

לקריאה נוספת
מדוע צינזרה התקשורת בארה"ב מידע על בסיס סודי?
מי צריך את גוגל: אירן הקימה אתר "יוטיוב" מצונזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully