וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטילים הישראליים שמכוונים אל הדיקטטור הקוריאני

דרום קוריאה הציבה עשרות משגרי "תמוז" באיים מול צפון קוריאה בתגובה להעמדת סוללות ארטילריה של הצפון. זהו הטיל ששימש את צה"ל להשמדת עמדות סוריות שירו לרמת הגולן

כתבתו של אמיר בוחבוט. צילום: רומן ואינר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

דרום קוריאה הציבה עשרות משגרים של טילים מסוג ספייק ("תמוז") בגבול עם צפון קוריאה, כך דיווח מקור צבאי לסוכנות הידיעות הרשמית בסיאול. לדבריו, הטילים, שפותחו על ידי חברת רפאל הישראלית, הועמדו לאחרונה בעמדות ירי בשני איים בים הצהוב, האחת באי באן-גיונג, והשנייה באי יאון-פיואנג.

"עשרות הטילים יכולים להרוס את התשתיות התת-קרקעיות של צפון קוריאה ולפגוע במטרות נעות", אמר הבוקר (ראשון) המקור הצבאית לסוכנות יונהאפ. האי יאון-פיואנג נמצא 11 קילומטרים בלבד מחופי הצפון. בסיאול התריעו כי הצפון הציב בסמוך תותחים כבדים ורקטות עם טווח ירי של 20 קילומטרים. הטילים שהוצבו בדרום הם מהסוג ששימש בעת האחרונה את צה"ל לפגיעה בסוללות סוריות שירו לעבר רמת הגולן.

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און מבקר במפעל. מאי 2013. רויטרס
נשק מישראל במערכה בקוריאה. שליט הצפון, קים ג'ונג און, מסייר בפיונגיאנג/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הקוריאנית, הטילים, מפיתוח ישראל, מסוגלים להגיע לטווח של 20 קילומטרים. הם היו אמורים להיכנס לשימוש בצבא דרום קוריאה בסוף השנה שעברה אך חל עיכוב בקליטתם המבצעית.

ביום שבת שיגרה צפון קוריאה שלושה טילים לטווח-קצר לעבר חופיה המזרחיים. התקרית אירעה שבועיים אחרי שהמדינה הסיגה את משגרי הטילים שלה מהחוף, בהקלה מסוימת במתיחות הגבוהה עם המדינה השכנה מדרום. הטילים נפרשו במחאה על תרגיל צבאי משותף לדרום-קוריאה ולארה"ב.

לקריאה נוספת
אימת השריון הסורי: הצצה לתא ההפעלה של טיל התמוז
צה"ל ירה טיל תמוז לעבר עמדה סורית שירתה לרמת הגולן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אימון משותף של דרום קוריאה וארה"ב בגבול עם צפון קוריאה. AP
נגמ"שים של דרום קוריאה באימון משותף עם צבא ארצות הברית/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully