וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין כאן: דור ההמשך של הארבה מאיים על חקלאי הנגב

רמי שני

18.5.2013 / 13:24

החקלאים בנגב חוששים מהחגבים שהשבוע צפויים להתחיל לעוף, ולהסתער על השדות. למרות מאמצי ההדברה, להקות ממשיכות להגיע מסיני. "אם במצרים התופעה באותו היקף - זה מדאיג"

מכת הארבה עדיין לא מאחורינו: חגבי הארבה שפלשו לנגב או בקעו בו מהביצים צפויים להגיע השבוע לשלב בו הם יכולים לעוף, מצב ממנו חוששים החקלאים יותר מהכל. "להקות ונחילים ממשיכים לזרום מכיוון סיני למרות המאמצים להדביר אותם", סיפר יענקלה מוסקוביץ, מנהל מרכז המחקר והפיתוח החקלאי ברמת נגב. "אנחנו לא מצליחים לדעת מה קורה בסיני כי אין לנו אפשרות להיכנס לשם ולאמוד את היקף התופעה, אבל אם היא כמו אצלנו המצב בהחלט מעורר דאגה".

בימים האחרונים נעשו פעולות מול המצרים כדי לנסות לקבל אישורי כניסה לסיני ולבצע בדיקות מדידה כדי להבין את היקף הבעיה ולהציע פעילות משותפת להדברתה. הניסיונות לא צלחו והמאמצים לחסל את הנחילים מתקיימים על אדמת ישראל בלבד.

חגבי הארבה עושים את הדרך בהליכה לתוך שטח ישראל תוך השמדת שטחים ירוקים. כבר עתה נרשמו נזקים לגידולי כותנה סמוך לגבול מצריים ולגידולים אורגניים של צמחי מרפא ותבלינים. הפעילות להדברת הנחילים נעשית בשיתוף פעולה של משרדי החקלאות והביטחון כדי להגביר את יכולת הכניסה לשטחים בהם פועלים כוחות צה"ל באימונים ופעילות מבצעית.

באזור רמת הנגב הוקם חדר מצב לתיאום מבצעי בין זרועי של הפעולות. בשטח המוכה עוסקים מטוסים ומסוקי ריסוס בהדברת נחילים על החולות וקרקע הנגב וצמוד לגבול פועל מרסס רחב זרועות כדי להשמיד את החגבים. החקלאים אומרים כי למרות היקפי עבודות ההדברה יש כמויות עצומות של חגבים. להערכתם, באמצע השבוע תחל התרוממות של הארבה, דבר שיקל על החגבים לנוע ולהסתער על שטחים ירוקים וגידולים חקלאיים וכן לנוע לעבר מרכז וצפון הארץ ולהשמיד גם שם שטחי גידולים שנמצאים בשלבי התפתחות שונים.

  • עוד באותו נושא:
  • ארבה
  • הנגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully