וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארבה התפשט שוב בנגב: "הם נהנים מהחום"

רמי שני

7.5.2013 / 14:30

המוני חגבים שבקעו מביציהם התמקמו על כביש אשכול-רמת נגב והחלו לכרסם את הצמחייה בשוליו. החקלאים: "לא מצליחים להיפטר מהם, הם אוכלים המון". משרד החקלאות מנסה להשמידם

המוני חגבי ארבה שבקעו מביציהם התפשטו בשעות האחרונות (שלישי) על כביש אשכול-רמת נגב, בין הקיבוצים רביבים וצאלים. החגבים החלו לכרסם את הצמחייה הירוקה בצדי הכביש ובשטחים החקלאיים הסמוכים, ואחר כך התמקמו על כביש האספלט הלוהט. מדובר בצאצאים לחגבים שביקרו באזור בחודשים האחרונים. "התאילנדים אומרים שהם נהנים מהחום", אמר בני ועקנין, מגדל ירקות ששדות החברה שבה הוא מועסק נושקים לכביש, "אנחנו לא מצליחים להיפטר מהם. הם בקעו מהביצים והם עוד לא עפים, אבל אוכלים המון".

ארבה בדרום הארץ, מרץ 2013. דייב בוימוביץ'
"השלב הבא יהיה לפשוט על שטחי הצפון". ארבה בנגב המערבי, בחודש שעבר/דייב בוימוביץ'

משטחי החגבים הצהובים כיסו עשרות מטרים מהכביש. המכוניות שחולפות במקום מוחצות אותם, אך הנחילים ממשיכים להתמקם על הכביש, להתחמם ולעבור לצדו השני, גם שם נמצאת צמחייה ירוקה. עבור החקלאים ורבים אחרים הדבר נראה כאסון בהתהוות. "כאן עוד אפשר לרסס", הסביר ועקנין, "אבל ליד שטחי האש של צה"ל ממש לא. הם מתרבים ומתפתחים והשלב הבא שלהם יהיה לפשוט על שטחי חקלאות בצפון".

ראש המועצה האזורית רמת נגב, שמוליק ריפמן, דרש משר החקלאות יאיר שמיר שמשרדו יתערב באופן פעיל יותר בטיפול במכת הארבה. "צריך להכריז על מצב חירום ולהעביר את ניהול הטיפול בבעיה למשרד הביטחון. הריסוסים שנעשו עזרו מעט מאוד", אמר ריפמן.

במשרד החקלאות ניסו להרגיע את חקלאי האזור ואמרו כי מתבצעות פעולות ריסוס מהקרקע ומהאוויר, וכי הנזק שנעשה עד כה אינו רב. פקחים ועובדי המשרד פועלים היום במטרה לאמוד את היקפם של הנחילים ולהשמידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully