וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארבה מתפשט בנגב: "יכולים לאכול חממות שלמות"

רמי שני

4.3.2013 / 19:06

נחיל של אלפי חרקים מעופפים שהגיע ממצרים נראה בשדות הנגב – וגם בנמל תל אביב. בשעות הקרובות יחל משרד החקלאות בריסוס האזור, ובינתיים – יש המתכננים את הארוחה הבאה

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

לאחר שכיסה את מצרים, מתחיל הארבה לתת את אותותיו גם בישראל. אחר הצהריים (שני) נחת נחיל של אלפים בודדים באזור רמת נגב, בשדות פתחת ניצנה, בקדש ברנע ובכמהין. גם בנמל תל אביב נראה החרק המעופף. במהלך הלילה והבוקר ירססו אנשי הגנת הצומח במשרד החקלאות את המקומות שבהם התגלו חגבים. עובדים זרים מתאילנד החלו לאסוף את החרקים, שאינם פעילים בשעות החשיכה, כדי לאכול אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימשיך כנראה למדבר הערבי. ארבה בנמל תל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עומרי הלפמן, חקלאי ממושב כמהין, סיפר לוואלה! חדשות: "סך הכל זה לא נראה סכנה כמו בשנים קודמות. אני לא חושב שיהיה לנו נזקי טבע. אני מקווה שכמו שזה בא ככה החוויה תחלוף, בנעימות". באשר לשאלת ההיערכות אמר הלפמן: "אין הרבה מה להיערך לזה כחקלאים, המבנים הם סגורים. השנה יש פריחות והאזור ירוק בעקבות הגשמים, ככה שאם יגיעו יש להם מספיק אוכל מסביב. צריך לאטום את המבנים ולקוות שלא יגיעו לפה".

יחד עם זאת, הלפמן הסביר כי "במידה והם יגיעו לחקלאות וזה יהיה כמו בסרטים, המצב יהיה לא נעים. נקווה שלא ייכנסו לחממות כי תוך כמה דקות הם יכולים לאכול חממות שלמות. כמות היבולים תיפגע, מספיק אכלנו נזקי טבע. בואו לא נחשוב על זה, בואו נחשוב חיובי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מוקדם יותר היום נצפו החגבים בכמה מקומות. חקלאים בדרום הבחינו בכמויות קטנות מלהקות הארבה סמוך לגבול המצרי. במשרד החקלאות הדגישו כי מדובר בפרטים בודדים או לכל היותר בכמה עשרות, והחקלאים הונחו כיצד להיערך לתקיפה אפשרית. אנשי האגף להגנת הצומח של המשרד עוקבים אחר התקדמות הנחילים לאזור, וההערכה היא כי משטר הרוחות יסיע את נחילי הארבה לאזור המדבר הערבי.

בשנת 2004 אירעה הפשיטה האחרונה של ארבה על ישראל, אז הציפו נחילים שהגיעו מדרום את אילת, את הערבה, והם אף נצפו ים המלח, בירושלים, בבקעה ובגולן. סגן מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, משה וייס, אמר היום כי "אנחנו עוקבים באמצעות ארגון המזון של האו"ם אחר תנועת הנחילים. יש הערכות בהתאם והוכנו אמצעים כדי לקדם כל אפשרות שהנחילים יגיעו גם לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully