וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד הפסח: בדרום נערכים למכת ארבה

רמי שני

4.3.2013 / 3:25

הארבה שהכה במצרים מדאיג את החקלאים הישראלים. רוחות מערביות דרומיות עלולות להסיע את מיליוני החרקים אל שדות החקלאות בנגב. "הוכנו אמצעים לאפשרות שהנחילים יגיעו"

נערכים לתקיפה, לא מאירן, אלא דווקא מכיוון מצרים: הארבה פשט על מצרים ובישראל מודאגים, כי רוחות מערביות דרומיות עלולות להסיע את מיליוני החרקים המורעבים היישר אל שדות החקלאות במערב הנגב. לפני תשע שנים, זרמו נחילים לשטח ישראל מכיוון מצרים. נכון להיום, בשל שינוי בזרימת הרוחות, החשש מפני התפשטות הנחילים לכיוון ישראל פחת, אבל הוא עדיין קיים. משרד החקלאות נערך כדי להשמיד את הנחילים אם יהיה צורך בכך וגם החקלאים הונחו כיצד להיערך לתקיפה אפשרית.

שובה של המכה ה-8: נחילי ארבה היכו במצרים.
החשש מפני התפשטות הנחילים לכיוון ישראל פחת. נחילי הארבה במצרים

לארבה יש טקטיקה המזכירה במידה מסוימת כובשים אסייתיים: הוא פושט בנחילים המכילים מיליוני חרקים בעלי פיות רעבים על שטחים ירוקים ומשמיד אותם במהירות. לפני תשע שנים פשטו נחילים גדולים על שטחי חקלאות באזור ניצנה, ומאז בכל פעם שהיצורים מסתערים על ארץ הנילוס נערכים החקלאים במערב הנגב לקדם אפשרות של כניסתם לשטחי הגידול ולאזורים הירוקים. "אנחנו עוקבים באמצעות ארגון המזון של האו"ם אחר תנועת הנחילים", הסביר איש משרד החקלאות משה וייס, המשמש כסגן מנהל השירותים להגנת הצומח. "יש הערכות בהתאם והוכנו אמצעים כדי לקדם כל אפשרות שהנחילים יגיעו גם לישראל". במשרד אומרים כי בשלב זה לא נראית התקדמות ארבה מזרחה וכי הנחילים נמצאים בעיקר באזורי קהיר וגיזה.

ישראל ומצרים קיימו עד לפני מספר שנים מעקב משותף אחר התקדמות נחילי הארבה, אך התקררות הסכמי השלום יצרו נתק גם במישור הזה. עתה מסתמך משרד החקלאות על מידע המגיע מארגונים בינלאומיים, העוקבים דרך קבע אחר נדידת הארבה. החקלאים לאורך הגבול עם מצרים קיבלו הנחייה לבצע תצפיות ולדווח למוקדי קישור אם הם מבחינים בנחילים. במקביל, פעלו אנשי הגנת הצומח להנחות ספקים של מוצרי הדברה להכין חומרי ריסוס. כאמור, נכון לעכשיו נוכח שינוי כיוון הרוחות ביממה האחרונה, נראה כי האפשרות שארבה יגיע לישראל בתקופה הקרובה היא קלושה, אבל כוננות ההדברה עדיין בעיצומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully