וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: ראש הממשלה שנכלא והוגלה ניצח בבחירות

12.5.2013 / 3:51

לפי המסתמן, נוואז שריף, שעמד בראש המדינה המוסלמית במשך שתי קדנציות, גבר על יריבו שחקן קריקט לשעבר. מיליונים פקדו אתמול את הקלפיות חרף הפיגועים שעשו אנשי הטליבאן

ראש ממשלה חדש-ישן לפקיסטן: נוואז שריף, שהודח מהשלטון בשנת 1999, נכלא והוגלה מארצו, הוא המנצח המסתמן בבחירות שהתקיימו אתמול (שבת) במדינה המוסלמית, המסמלות את חילופי השלטון הדמוקרטיים הראשונים. שריף בן ה-62, שעשה את הונו מתעשיית המתכות, גבר על יריבו, שחקן הקריקט לשעבר אימראן חאן, שקיווה להביא למהפך שיסיים עשורים של שלטון מפלגת העם הפקיסטנית (PPP). אם אכן זכה בבחירות, תהיה זו הקדנציה השלישית של שריף הימני בראשות ממשלת פקיסטן.

לאחר פרסום התוצאות הראשוניות שהצביעו על זכייה מוחצת של מפלגתו, נשא שריף נאום ניצחון בפני קהל נלהב בעיר לאהור שבחבל פאנג'ב. "התוצאות ממשיכות לזרום", אמר בנאום, "אך ניתן לאשר זאת: אנו המפלגה הגדולה ביותר בינתיים". הוא הוסיף וביקש מהנוכחים, "אנא התפללו שבבוקר נהיה שעמדה שבה לא נזדקק לעזרתן של שותפות קואליציוניות".

בחירות כלליות בפקיסטן, קלפי בבירה איסלמבד, 11 במאי 2013. AP
תור לאחת הקלפיות בבירה איסלמאבאד, אתמול/AP

על אף הפיגוע בקראצ'י שביצעו אתמול אנשי הטליבאן, שגבה את חייהם של לפחות 17 בני אדם, מיליוני אזרחים פקדו את הקלפיות במדינה שיותר ממחצית משנותיה נשלטה בידי הצבא. בשעות הלילה עלה מהתוצאות כי מפלגתו של שריף זכתה ב-119 מתוך 272 מושבים באסיפה הלאומית. יחד עם זאת, ייתכן כי מספר המושבים לא יהיה גדול מספיק על מנת לשלוט לבד, ומפלגתו תיאלץ לחפש שותפות להרכבת הקואליציה. הדבר עלול להקשות על אישור רפורמות שנחוצות עבור המדינה, הסובלת ממצב כלכלי רעוע. שריף, הדוגל בכלכלת שוק חופשי, ידחוף ככל הנראה להפרטות ולהפחתת הרגולציה, במטרה להעלות את קצב הצמיחה.

"נצחונו של נאווז אומר שני דברים על פקיסטן", הסביר העיתונאי הוותיק נוסרט ג'אוויד. "אחד – האזרחים מעדיפים את הנוחות שבסטטוס קוו על פני האי-ודאות של מהפכות, והשני – שכל הדרכים למרכז עוברות דרך פאנג'ב, שם הציבור שמרן וימני". ג'אוויד אף ציין כי למרות ההפסד שנחלה מפלגתו של חאן, מדובר בהישג בלתי מבוטל גם עבורה, לאור העובדה שהחלה לפעול בזירה הפוליטית לפני שנתיים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully