וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: נחטף בנו של ראש הממשלה לשעבר

9.5.2013 / 19:16

חמושים חטפו את בנו של יוסוף רזא גילאני, יומיים לפני הבחירות המתוחות במדינה המוסלמית. הטליבן קרא לשבש את הבחירות: "לא נקבל את שיטת הכופרים המכונה דמוקרטיה"

חמושים חטפו היום (חמישי) את בנו של ראש הממשלה לשעבר של פקיסטן, יוסוף רזא גילאני. עוזרו האישי ושומר ראשו של הבן, עלי חיידר גילאני, נורו למוות. מחרתיים יערכו בחירות היסטוריות במדינה, בצל חשש כבד לפיגועים שישבשו את ההצבעה. בן אחר של גילאני, מוסא, איים: "אם אחי לא יוחזר עד הערב, לא נרשה לקיים את הבחירות במחוז שלנו".

הרשויות חשפו מכתב שכתב מנהיג הטליבן בפקיסטן, חכימוללה מחסוד, בו הורה לפעיליו לעשות פיגועי התאבדות בקלפיות בארבעת מחוזות המדינה ביום הבחירות. "לא נקבל את שיטת הכופרים המכונה דמוקרטיה", כתב מחסוד.

מאז חודש אפריל הרגו אנשי הטליבן יותר מ-100בני אדם בפיגועים הקשורים למערכת הבחירות במדינה, ובפרט בעצרות של מועמדים חילוניים. הטליבן, הקשור לאל-קאעדה, מנסה לסכל את מערכת הבחירות, הנתפסת בעיניו ככופרת באיסלאם. בפקיסטן רוויות ההפיכות הצבאיות, תהיה זו הפעם הראשונה שבה ממשלה אזרחית תעביר את השלטון לממשלה אחרת בדרכי שלום.

עצרת בחירות בפקיסטן, 29 אפריל 2013. AP
בפקיסטן תהיה זו הפעם הראשונה שבה ממשלה אזרחית תעביר את השלטון לממשלה אחרת בדרכי שלום. עצרת בחירות בפקיסטן, בשבוע שעבר/AP

המחבלים חוסכים את זעמם ממועמדי מפלגת האופוזיציה, המובלים בידי ראש הממשלה לשעבר, נוואז שריף. הוא נחשב למועמד המוביל לזכות בבחירות עם מפלגתו, "הליגה המוסלמית של פקיסטן". אם ייבחר, הוא מבטיח שפקיסטן תשקול מחדש את שיתוף הפעולה שלה עם ארה"ב במלחמה בטליבן, ואף תקיים משא ומתן עם הארגון.

בין המועמדים: שחקן קריקט וטרנסג'נדית

המועמד המפתיע של הבחירות הוא עימראן חאן, שחקן קריקט לשעבר שניסה את מזלו בפוליטיקה כמה פעמים ורק לאחרונה זכה להצלחה בסקרים. הוא נחשב לפופולרי בקרב מצביעים צעירים, ולפי כמה פרשנים הוא עשוי להגיע למקום השני בבחירות. הוא מעד השבוע בעצרת בחירות ונפצע באורח קל-בינוני.

86 מיליון בעלי זכות בחירה ילכו לקלפיות ביום שבת, ויבחרו את 272 חברי הפרלמנט החדשים. בבחירות מתמודדים 5,000 מועמדים, בהם - לראשונה - טרנסג'נדרים. אחת מהמועמדות של תנועת "חיג'רה" היא בינדיה ראנה, בת 45. לדבריה, רבים מהטרנסג'נדרים בפקיסטן נתונים לאיומים על חייהם, גם מצד בני המשפחה, ונאלצים לקבץ נדבות ברחוב. אחרי שנים עבודה כרקדנית, היא רוצה להיכנס לפוליטיקה כדי לשנות את המצב, חרף האיומים על חייה.

ראנה לא צפויה להיבחר, שכן היא לא מסוגלת להשיג תרומות רבות למסע הבחירות, אך לדבריה, עצם התמודדותה הוא ניצחון. היא נאלצה לעתור לבית המשפט העליון של פקיסטן כדי שיותר לה להתמודד, משום שהיא לא רשומה כזכר או כנקבה. הפסיקה התקדימית סללה את הדרך לטרנסג'נדרים נוספים להתמודדות בבחירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully