וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: חקירה ראשונית קושרת את הפיגוע לסוריה

לאחר ששמו של אסד הועלה כ"חשוד המיידי" במעורבות בפיגוע שגבה אתמול את חיי 43 בני אדם בעיר הקרובה לגבול עם סוריה, שלחה אנקרה כוחות תגבורת לאזור

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(זירת הפיגועים בטורקיה, אתמול)

לאחר שלפחות 43 בני אדם איבדו את חייהם בפיגוע אתמול (שבת) בבוקר בעיירה הטורקית ריהנלי, טורקיה מפנה אצבע מאשימה לעבר משטרו של בשאר אסד. המשנה לראש הממשלה הטורקי, בסיר אטלאי, אמר אמש כי מממצאי החקירה הראשוניים שבידו, נראה כי המפגעים בריהנלי היו מקושרים למנגנוני המודיעין הסוריים, אשר תחת שליטתו של הנשיא אסד.

פיגוע בעיר הטורקית ריהנלי שעל גבול סוריה. רויטרס
זירת הפיגוע בריהנלי, טורקיה/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר מוקדם יותר כי ייתכן שהאירוע קשור למלחמה בסוריה, או לחלופין מהווה מחאה נגד תהליך השלום המתקדם של הטורקים עם המורדים הכורדים. באזור הפיגוע התקבלו דיווחים על אזרחים שתקפו פליטים סורים, כנראה מתוך הערכה שהאפשרות הראשונה שהציע ראש ממשלתם היא הנכונה. במקביל, טען סגן ראש ממשלת טורקיה, בולנט ארינץ', כי משטר אסד הוא "החשוד המיידי" באחריות לפיגוע.

העיתון הטורקי "זמאן" דיווח אמש כי צבא טורקיה העביר כוחות סמוך לגבול הסורי בעקבות מתקפת הטרור. על פי דיווח בכלי תקשורת מקומיים, הצבא הטורקי פרש כוחות רגליים והגנה אווירית לאורך הגבול עם סוריה. מוקדם יותר הזהיר שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו: "לאף אחד לא כדאי לבחון את כוחה של טורקיה. כוחות הביטחון שלנו ינקטו את כל האמצעים הדרושים". בשיחה עם כתבים בברלין אמר דאווטאולו כי לטורקיה הזכות לנקוט "כל צעד שהוא" בעקבות הפיגועים.

פיגוע בעיר הטורקית ריהנלי שעל גבול סוריה. רויטרס
נזקי הפיגוע, אתמול/רויטרס

כאמור, לפחות 43 בני אדם נהרגו הפיצוץ שתי מכוניות התופת. עוד כמאה בני אדם נפצעו. שר הפנים הטורקי מועמר גולר ציין כי 29 מהפצועים נפגעו באורח קשה וכי ישנה דאגה שמספר ההרוגים עוד יאמיר. עדי ראייה סיפרו כי פצועים רבים הובהלו לבתי החולים באזור וכי נזק רב נגרם לבניין העירייה המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully