וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: אין תירוץ שיצדיק את ההפצצה הישראלית בסוריה

ראש ממשלת טורקיה, שרק שלשום כינה את אסד "רוצח ופושע", אמר הבוקר כי התקיפה בדמשק היא "בלתי מקובלת". בבית הלבן חולקים על ממצאי האו"ם לפיהם המורדים השתמשו בנשק כימי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אנקרה מצטרפת לביקורת הנוקבת שהשמיעו סין ורוסיה על ההפצצות בדמשק המיוחסות לישראל. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר היום (שלישי) כי המתקפה ששיגר חיל האוויר הישראלי בסוריה היא "בלתי מקובלת". בנאום שנשא בפני צירי פרלמנט ממפלגתו, אמר ארדואן כי "אין שום תירוץ שיצדיק את הפעילות הזו".

יצוין כי לא אחת, טורקיה הגיבה באש לעבר שטח סוריה בעקבות זליגת הקרבות ממלחמת האזרחים הסורית. ראש הממשלה ארדואן נחשב למגנה התקיף ביותר של הנשיא הסורי בשאר אסד, ושלשום הוא הגיב בזעם לדיווחים על טבח בעיר בניאס ואמר: "שמע לי, בשאר אסד, אתה תשלם מחיר כבד מאוד. בעזרת האלוהים נראה אותך, הפושע והרוצח, עומד לדין כבר בעולם הזה".

המתיחות בצפון - כותרות אחרונות
לאחר התקיפה בסוריה: 4 פגזים נורו לעבר ישראל
דיווח: סוריה הציבה סוללות טילים המכוונות דרומה
מיוחד: כך קרס מערך ההגנה האווירי של בשאר אסד

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה. פברואר 2013. רויטרס
נוזף בישראל ומתגח באסד. ראש ממשלת טורקיה, ארדואן/רויטרס

אמש גינתה סין את המתקפה בסוריה. דוברת משרד החוץ, הואה צ'וניינג, אמרה כי בייג'ינג "מתנגדת לשימוש בכוח צבאי, ומאמינה שיש לכבד את הריבונות של כל מדינה באשר היא". הואה אמרה כי "סין קוראת לכל הצדדים להימנע מצעדים שיסלימו את המתיחות באזור". ההודעה נמסרה בזמן ביקורו במדינה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שר החוץ האמריקאי ייפגש היום עם פוטין

היום בא למוסקבה שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי, וידון במשבר בסוריה עם הנשיא ולדימיר פוטין. אמש הגיבה רוסיה בתקיפות להפצצה בסוריה. דובר משרד החוץ במוסקבה, אלכנסדר לוקשביץ', אמר כי יש חשש כבד שהתקיפה תגביר את הסיכויים להתערבות צבאית חיצונית בסוריה. "אנו מודאגים מהסימנים המעידים על הכשרת דעת הקהל העולמית להתערבות מזוינת במשבר הפנימי המתמשך בסוריה", אמר. דובר משרד החוץ הרוסי הוסיף כי חלק מהחשש הזה נובע מהדיווחים הגוברים על שימוש, לכאורה, בנשק כימי במלחמת האזרחים בסוריה.

במערך נמשכת המחלוקת בשאלה האם היה שימוש וודאי בנשק כימי בסוריה. אמש הודיע צוות חוקרים עצמאי של האו"ם כי אנשיו אספו עדויות לפיהן דווקא המורדים בסוריה עשו שימוש בגז עצבים מסוג סארין. צוות החוקרים, שבחן עדויות של פצועים במלחמת האזרחים בסוריה ושל רופאים שטיפלו בהם, הוסיף כי טרם עלו הוכחות כי משטר אסד ונאמניו עשו שימוש בנשק כימי. כמה שעות לאחר מכן, הטילו בוושינגטון ספק בטענות הללו, ודובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי "לא סביר שהאופוזיציה השיגה נשק כימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully