וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התקיפה: "סוריה הציבה סוללות טילים המכוונות לישראל"

5.5.2013 / 19:13

עדות ראשונה לאיום הסורי בדבר תגובה לתקיפות הישראליות לכאורה בשטחה מגיעה בדיווח של ערוץ טלוויזיה לבנוני. "דמשק ערוכה להמשיך לחמש את חיזבאללה בכל סוגי החימוש"

סוריה נערכת לתגובה? ערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מיאדין, המקורב לחיזבאללה, דיווח היום (ראשון) כי "סוריה הציבה סוללות טילים המכוונות לפלסטין הכבושה". חרף תקיפת הטילים שיועדו לחיזבאללה - נמסר כי "סוריה ערוכה להמשיך לחמש את ההתנגדות (חיזבאללה) בלבנון בכל סוגי החימוש". הערוץ דיווח כי בכוונת דמשק להעביר לידי ארגון הטרור השיעי נשק מתקדם שעד כה נמנעה מלהעביר.

במסיבת עיתונאים בדמשק, התייחס מוקדם יותר היום שר ההסברה הסורי עומראן זועבי לתקיפות, שלפי פרסומים זרים ביצעה ישראל בארצו. "המתקפה הזו פותחת את כל האפשרויות שיש בידינו לתגובה". לדבריו, "המתקפה הוכיחה את הקשר בין ארגוני הטרור הכופרים לבין האויב הישראלי. אנו מבהירים שצבא סוריה ימשיך להגן על המולדת, על המדינה ועל העם מפני כל מתקפה מבפנים או מבחוץ". סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, אמר בראיון לסי-אן-אן כי התקיפה מהווה "הכרזת מלחמה" וכי סוריה תגיב נגד ישראל בזמן ובמקום שתבחר.

התקיפה בסוריה - כותרות נוספות:
- התקיפה בסוריה: נטרול חיזבאללה לפני תקיפה באיראן?
- בשל המתיחות: המרחב האווירי בחיפה נסגר לטיסות אזרחיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסוי סורי בטילי סקאד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, נמשכת הביקורת בעולם הערבי והמוסלמי לתקיפה הישראלית לכאורה. הנשיאות המצרית פרסמה היום הודעה בה גינתה את מה שהגדירה "התוקפנות הישראלית על סוריה". בהודעה מטעם לשכת הנשיא מוחמד מורסי נמסר כי הפעולה הישראלית מפרה את העקרונות והחוקים הבינלאומיים. הנשיאות במצרים אף קראה למזכ"ל הליגה הערבית נביל אל-ערבי לפנות למועצת הביטחון כדי לפעול במהירות "לעצירת ההתקפות הישראליות על סוריה". גם מפלגתו של מורסי, האחים המוסלמים, גינתה את ההפצצה, ובנוסף - בכיר חמאס מחמוד א-זהאר, קרא לכל מדינות ערב להתייצב יחדיו כדי להתעמת עם ישראל.

איראן התייצבה אף היא לצד סוריה, וטענה כי מדובר בפעולה משותפת של ירושלים ו-וושינגטון. "המתקפה של המשטר הציוני, שנערכה באישור ארצות הברית, הסירה את המסכה מעל הקשר בין הטרוריסטים שכירי החרב ומשטר הכיבוש הישראלי", כך אמר שר ההגנה האיראני, אחמד וחידי.

נשיא מצרים מוחמד מורסי. ינואר 2013. רויטרס
"הפעולה הישראלית מפרה את העקרונות והחוקים הבינלאומיים". מורסי/רויטרס

המשטר הסורי אמר כי ישראל הפציצה מרכז מחקר צבאי בג'ומראיא שבפברברי דמשק. הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה כי טילים פגעו במקום, וכי המתקפה סייעה לכוחות המורדים הנלחמים נגד המשטר באותו אזור. גורם ישראלי בכיר אישר כי אכן בוצעה לפנות בוקר תקיפה בשטח סוריה, אך אמר כי ההפצצה הייתה דווקא מדרום לדמשק, סמוך לשדה התעופה של העיר.

כך או כך, גורמי מודיעין מערביים שאישרו את דבר התקיפה אמרו כי היעד היה משלוח של טילי "פאתח 110", שהגיעו מאיראן והיו מיועדים לעבור ללבנון ולהגיע לידי חיזבאללה. זו התקיפה השנייה ביומיים המיוחסת לישראל נגד טילים מסוג זה, אחרי דיווח דומה בליל שישי. במקביל, שידרה בצהריים רשת אל-מנאר, המזוהה עם הארגון, תיעוד המציג לכאורה את אזור ההפצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully