וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המתיחות: המרחב האווירי בחיפה נסגר לטיסות אזרחיות

5.5.2013 / 17:52

צה"ל הודיע כי תנועת מטוסים אזרחיים בשמי חיפה לא תותר עד יום חמישי. בין היתר בוטלו הטיסות של חברת ארקיע בקו חיפה-אילת. מוקדם יותר נפרסו שתי סוללות כיפת ברזל בצפון

צילום: מור שאולי, לע"מ, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

המתיחות בגבול הצפון מתחילה להשפיע שגרת החיים באזור: צה"ל הורה היום (ראשון) לסגור את המרחב האווירי בחיפה עד ה-9 במאי לתנועת כלי טיס אזרחיים. כתוצאה מכך נאלצה חברת ארקיע, המפעילה את הקו בין חיפה לאילת – להודיע על ביטול טיסותיה עד יום חמישי. "מדובר בשתי טיסות ליום שעליהן בממוצע כ-300 נוסעים", נמסר מארקיע. עם זאת, הטיסות האזרחיות שמיועדות לנחות ולהמריא משדה התעופה במחניים ייצאו כסדרן. בתוך כך, ננעלה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנועדה בין היתר לדון באירועים האחרונים בסוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הערב לסין.

תקיפה בסוריה: כותרות אחרונות
- סוריה: יש בידינו את כל אפשרויות התגובה למתקפה של ישראל
- התקיפה בסוריה: נטרול חיזבאללה לפני תקיפה באיראן?
- יעד ההפצצה בסוריה: הטיל שמאיים על תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיסות ארקיע בקו חיפה-אילת בוטלו עד יום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגירת המרחב האווירי באזור חיפה מצטרפת להחלטה להציב שתי סוללות של מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל בסביבות בירת הצפון וצפת - זאת נוכח המתיחות שבעקבות התקיפות שביצעה לכאורה ישראל בסוריה. דמשק מצדה, סוריה מאיימת להגיב לישראל, וטוענת כי התקיפה בשטחה מהווה "הכרזת מלחמה". סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, אמר בראיון לסי-אן-אן כי ההפצצה מהווה עדות ל"ברית בין ישראל לטרוריסטים האיסלאמים". לדבריו, סוריה תגיב נגד ישראל בזמן ובמקום שתבחר. במסיבת עיתונאים בדמשק, אמר שר ההסברה עומראן זועבי כי "המתקפה הזו פותחת את כל האפשרויות שיש בידינו לתגובה". לדבריו, "המתקפה הוכיחה את הקשר בין ארגוני הטרור הכופרים לבין האויב הישראלי. אנו מבהירים שצבא סוריה ימשיך להגן על המולדת, על המדינה ועל העם מפני כל מתקפה מבפנים או מבחוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הבוקר אישרו גורמי מודיעין מערביים את הדיווחים לפיהם מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה בסוריה משלוח של טילי "פאתח 110" שהועברו מאיראן והיו מיועדים לארגון הטרור השיעי שבלבנון. גורם בכיר ישראלי אישר שהלילה אירעה תקיפה ישראלית בסוריה. כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי היעד שהותקף היה מרכז מחקר צבאי הממוקם באזור ג'מראיא בפרברי דמשק – יעד שהותקף על פי פרסומים זרים על ידי ישראל בחודש ינואר השנה. גם בליל שישי תקפו מטוסי חיל האווירי הישראלי משלוח של טילי "פאתח 110", בעלי טווח פגיעה של 300 קילומטרים, שהגיע מאיראן לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. מדובר בפיתוח איראני מתקדם של טיל סיני המסוגל לפגוע בחלק רחב משטח ישראל. הגורמים המערביים מסרו כי סוריה משמשת תחנת מעבר למשלוחי הנשק ללבנון.

בתוך כך, ממשלת איראן גינתה הבוקר את ישראל על "תקיפתה" את משלוח טילי הקרקע-קרקע בדמשק, שעל פי הדיווחים נשלח על ידיה ויועד להגיע לידי חיזבאללה. עוד נמסר כי משרד החוץ האיראני קרא למדינות במזרח התיכון להתנגד לפעולה. בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דווח כי דובר משרד החוץ האירני מסר שטהרן מגנה את הפעולה של ישראל ש"מנסה לערער את היציבות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully