וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעד ההפצצה בסוריה: הטיל שמאיים על תל אביב

זו הפעם השנייה ביומיים שמותקפות שיירות של "פאתח 110", פיתוח איראני מתקדם של טיל סיני. הטיל מגיע לטווח של 300 ק"מ ברמת דיוק גבוהה וממריא במהירות ממשגרים ניידים

צילום: מור שאולי, רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

גורמי מודיעין מערביים אישרו שחיל האוויר הפציץ לפנות בוקר (ראשון) בסוריה משלוח של טילים, שהועברו מאיראן והיו מיועדים לחיזבאללה בלבנון. זו הפעם השנייה ביומיים שמותקפות שיירות של טילים מסוג "פאתח 110", פיתוח איראני מתקדם של טיל סיני המסוגל לפגוע בחלק רחב משטח ישראל.

איראן החלה לפתח את הטיל בשלהי שנות ה-90'. הניסוי הראשון בפאתח 110 בוצע בשנת 2001 באיראן, והטיל נכנס לשירות מבצעי שלוש שנים לאחר מכן. לדברי גורמים במערב, מדענים מצפון קוריאה סייעו לאיראן להגדיל את טווח הטיל. האיראנים טוענים שהגרסה האחרונה של הטיל, שהוצגה בסוף השנה שעברה, מסוגלת לפגוע בכל מטרה בטווח של 300 קילומטרים וברמת דיוק של 100 מטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיל פאתח 110 על גבי משגר נייד. מגיע לטווח של 300 קילומטרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כמה שנים דווח שגם סוריה קיבלה היתר לייצר את הטיל, תחת השם M-600. הטיל, על גרסאותיו המתקדמות, נושא ראש קרב במשקל 200 קילוגרמים ומונע בדלק מוצק. הוא נישא על גבי משגרים ניידים, המאפשרים למפעיליו לירות אותו לעבר ישראל תוך זמן קצר, בין אם מדרום לבנון או מעומק המדינה.

בעבר דווח כי לחיזבאללה היו בשנת 2010 כ-50 אלף רקטות וטילים, בהם 50-40 טילים מהגרסה המקומית של הפאתח-110, שמסוגלים להגיע עד תל אביב. לפי פרסומים זרים, סוריה סיפקה לחיזבאללה גם עשרה טילי "סקאד-די" המבוססים על טכנולוגיה צפון קוריאנית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעדי ההפצצה ביומיים האחרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף 2010 חשף העיתון "ניו יורק טיימס" מברק, שבו הזהירה מזכירת המדינה דאז הילרי קלינטון את סוריה שלא תעביר טילים בליסטיים לחיזבאללה, בהם טילי סקאד וטילי "פאתח-110". במברק, שנשלח לדמשק, נכתב כי "למרות מה שנאמר, אנחנו מודעים למאמצים הסוריים הנוכחיים לספק טילים בליסטיים לחיזבאללה. פעילות זו היא מקור לדאגה עמוקה עבור הממשל, ואנחנו מזהירים אתכם בתוקף לא להמשיך במגמה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully