וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

פיגוע גבה את חיהם של 40 בני אדם בטורקיה, ארגון פלסטיני נערך "לכיבוש הגולן", לא יותקנו תאי שינה בטיסות נתניהו ולפיד פועל "להוציא המשק מהבוץ". אלה הכותרות של השבת

טורקיה: 40 הרוגים בפיצוץ מכוניות תופת בגבול סוריה

40 בני אדם נהרגו היום (שבת) כתוצאה מפיצוץ שתי מכוניות תופת בטורקיה, סמוך לגבול עם סוריה. שר הפנים הטורקי אמר כי 100 בני אדם נוספים נפצעו כתוצאה מהפיצוצים שאירעו בעיר ריהנלי. עדי ראייה סיפרו כי פצועים רבים הובהלו לבתי החולים באזור. נזק רב נגרם לבניין העירייה של ריהנלי.

"שתי מכוניות תופת התפוצצו מול בניין העירייה של ריהנלי", אמר שר הפנים, מועמר גולר לכתבים. "לפי המידע שהתקבל, ארבעה בני אדם נהרגו ו-18 נפצעו. כמובן שאנו מודאגים מהאפשרות שהמספר הזה יאמיר". לא התקבל מידע מודיעיני מקדים על מתקפה אפשרית. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, הזהיר ואמר: "לאף אחד לא כדאי לבחון את כוחה של טורקיה. כוחות הביטחון שלנו ינקטו בכל האמצעים הדרושים".

ארגון פלסטיני בסוריה: "נערכים לכיבוש הגולן מחדש"

"החזית העממית לשחרור פלסטין" בדמשק הודיעה היום (שבת) כי היא מקימה יחידות חמושות שינסו לכבוש מחדש שטחים שבשליטת ישראל - בפרט ברמת הגולן, לאחר שנשיא סוריה, בשאר אסד וחיזבאללה הודיעו כי הם תומכים בפעולות כאלה. המפקדה הכללית של הקבוצה, הודיעה כי היא נמצאת בהכנות לקראת חידוש פעילות אחרי שקט של כמעט 40 שנה בגבול ישראל-סוריה. עם זאת, בשלב זה לא נראה כי יכולה להיות משמעות של ממש להודעה.

"ההנהגה של החזית הכריזה כי היא תקים חטיבות לשחרור כל השטחים (שנכבשו על ידי ישראל), ובראש ובראשונה – הגולן הכבוש", כך נמסר בהצהרת הקבוצה. "מנהיגי החזית העממית פתחו את הדלת לכל האזרחים הסורים המעוניינים להתנדב ביצירתה של ההתנגדות".

חודש לאחר שהופסק: נפתח משפטו החוזר של מובארק

חודש לאחר שהופסק, נפתח הבוקר (שבת) משפטו החוזר של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, הנאשם במעורבות בהרג מפגינים במחאה שהופנתה נגד משטרו בראשית שנת 2011 והובילה להפלתו. הטלוויזיה הממלכתית במצרים, המעבירה את המשפט בשידור חי, דיווחה כי מובארק נכנס בשערי בית המשפט.

משפטו החוזר של מובארק, שהורשע ביוני 2012, חודש היום לאחר שהופסק בחודש שעבר בעקבות התפטרותו הפתאומית של השופט, מוסטפא חסן עבדאללה. השופט הודיע אז כי הוא מעביר את התיק לבית המשפט לערעורים בקהיר בעקבות "אי נוחות" שחש בבדיקת המקרה.

טורקיה: "פליטים סורים הגיעו עם פגיעות מנשק כימי"

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, אמר אמש (שישי) כי בדיקות שנערכו בפצועים סורים שנמלטו לארצו מצביעות על שימוש בנשק כימי בסוריה. לדבריו, "ערכנו בדיקות ויש לנו כמה ראיות לשימוש בנשק כימי, אולם כדי לוודא זאת אנו ממשיכים בבדיקות, ואף נעביר אותן לארגוני האו"ם". שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הודה אתמול אף הוא כי קיימות "ראיות חזקות" לשימוש בנשק כימי מצד משטר בשאר אסד נגד כוחות המורדים בסוריה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

לפיד: "פועל באחריות, אוציא את המשק מהבוץ - מהר"

שר האוצר, יאיר לפיד, התייצב אמש (שישי) להגן על הגזירות הכלכליות הקשות אותן הוא מתכוון להביא לאישור הממשלה ביום ראשון, כחלק מהניסיון לסגור את הגירעון הענק בתקציב. בריאיון טלוויזיוני שהעניק לערוצים 2 ו-10 הבהיר שר האוצר כי הגזירות נועדו להציל את המשק בטווח הארוך.

בתשובה לשאלה מאיפה מעמד הביניים אמור לשלם על הגזירות הללו אמר לפיד: "יש דבר אחד שמעמד הביניים לא יכול להרשות לעצמו - וזה שהמשק יקרוס". לדבריו, כחלק מהמשא הקואליציוני הוא החליט לקחת את התפקיד מתוך הבנה אודות כובד משקלו. חרף האש שהוא סופג לאור הכוונה לפגוע בעיקר מעמד הביניים, זה שהוביל אותו למשרד האוצר, הבהיר: "אנשים מעריכים אדם שפועל באופן האחראי. גם אם יש כעס מיידי, בטווח הארוך הם מבינים מה המשמעות של הצעדים".

ביקורת על הגזירות של לפיד: "מתגעגעים לפוליטיקה הישנה". דניאל בוק
"יש דבר אחד שמעמד הביניים לא יכול להרשות לעצמו - וזה שהמשק יקרוס". שר האוצר לפיד/דניאל בוק

הלחץ עבד: לא יותקנו תאי שינה בטיסות נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב ללחץ הציבורי בעקבות הביקורת על עלות טיסתו ללונדון: באופן חריג, הנחה נתניהו במהלך השבת שלא להתקין עבורו יותר תאי שינה בטיסות לאירופה. בסביבת ראש הממשלה אמרו אחר הצהריים כי נתניהו לא עודכן על עלויות הטיסה, ולא ידע כי ההפרש בין טיסה במטוס עם תא שינה לטיסה ללא תא שינה היא חצי מיליון שקל. גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו אחר הצהריים: "חשוב שראש הממשלה יישן טוב כדי לעמוד במשימות המורכבות שהוא צריך להכריע בהן אבל אפשר לעשות את במחיר נמוך בהרבה - וכך יהיה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully