וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: משפטו החוזר של מובארק נפתח - והושהה

משפטו החוזר של הנשיא לשעבר, הנאשם במעורבות בהרג מפגינים במחאה שהפילה את משטרו ב-2011, חודש בקהיר. אב בית הדין הורה להשהות את הדיון בתיק, שיימשך ב-8 ביוני

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

חודש לאחר שהופסק, נפתח הבוקר (שבת) משפטו החוזר של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, הנאשם במעורבות בהרג מפגינים במחאה שהופנתה נגד משטרו בראשית שנת 2011 והובילה להפלתו. אב בית הדין הודיע היום, בתום הדיון, כי המשפט יימשך ב-8 ביוני.

משפטו החוזר של מובארק, שהורשע ביוני 2012, חודש היום לאחר שהופסק בחודש שעבר בעקבות התפטרותו הפתאומית של השופט, מוסטפא חסן עבדאללה. השופט הודיע אז כי הוא מעביר את התיק לבית המשפט לערעורים בקהיר בעקבות "אי נוחות" שחש בבדיקת המקרה.

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, בבית המשפט עם פתיחת משפטו החוזר, 11 במאי 2013. AP
מובארק בבית המשפט, היום/AP

שר הפנים שממשלת מובארק, חביב אל-עאדלי, וששת עוזריו יועמדו גם הם למשפט חוזר בגין מעורבותם בהרג המפגינים בחודשי המחאה, במהלכם מצאו את מותם כ-850 בני אדם. אל-עאדלי, כמו גם מובארק עצמו, יואשם גם בשחיתות. גם בניו של מובארק, גמאל ועלא, שזוכו מאשמת שחיתות ביוני 2012 מן הטעם של פעולותיהם חל חוק ההתיישנות, יועמדו לדין חוזר. מובארק גם הוא זוכה מאשמת שחיתות. משפטו הראשון של מובארק, במהלכו הופיע בבית המשפט כשהוא שוכב על אלונקה, נמשך עשרה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפגינים מחוץ לבית המשפט לערעורים בקהיר, בזמן שמשפטו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, נפתח מחדש, 11 במאי 2013. AP
מפגינים נגד מובארק מחוץ לבית המשפט, היום/AP

בניגוד להמונים שצבאו על דלתות בית המשפט במהלך משפטו הראשון של הנשיא לשעבר, לא נרשם עניין ציבורי במשפט החוזר. בני משפחותיהם של הקורבנות שקיפחו את חייהם בתקופת המחאה מגלים ספקנות וחוסר אמון בבית המשפט. "אני לא מאמינה שהם יבטיחו צדק לבן שלי, או לכל קדוש מעונה אחר", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית אום-מועז, שבנה נהרג במרד. "כל חיי התהפכו".

על פי החוק המצרי, הנשיא שנעצר לפני כשנתיים אמור היה להשתחרר מבית הכלא, מכיוון שנקבע לו משפט חוזר ולא עמד נגדו אישום חדש. אולם בחודש שעבר הוגש כתב אישום חדש שבו נטען כי הנשיא לשעבר מעורב בפרשות שחיתות, ולפיכך הוא נשאר במעצר. המשפט החוזר יכלול גם 50 בכירים במשטר המצרי הקודם וכן את איש העסקים חוסיין סאלם שיישפט בהיעדרו. בניגוד לקריאות שנשמעו בימים הראשונים למעצרו של מובארק, לאחרונה גברו הקולות שדרשו לשחרור של הנשיא החולה, הסובל מסרטן בלבלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully