וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 17 יום: אישה חולצה מהבניין שקרס בבנגלדש

10.5.2013 / 15:38

האישה שזוהתה בשם "רשמה" נלכדה במרתף הבניין בן שמונה הקומות וחולצה ללא פציעות חמורות. ההמונים עודדו את צוותי ההצלה בשעת פעולתם. צפו בחילוץ המרגש

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אישה חולצה מבין הריסות הבניין שקרס בבנגלדש לאחר 17 יום, כך מסרו היום (שישי) גורם רשמיים. האישה, שזוהתה בכלי התקשורת כ"רשמה", נלכדה במרתף הבניין בן שמונה הקומות וחולצה ללא פציעות חמורות. "היא חולצה ונלקחה לבית חולים צבאי", מסר דובר הצבא שהינול אסלאם.

ערוצי הטלוויזיה במדינה שידרו צילומים ישירים של פעולות החילוץ, וברקע עוברי אורח מריעים לכוחות ההצלה. רשמה נישאה על גבי אלונקה והוכנסה לתוך אמבולנס כשעל פניה מסכת חמצן.

מוקדם יותר דווח כי מניין ההרוגים בקריסת הבניין בבנגלדש עבר את האלף וייתכן כי גופות נוספות עדיין לכודות בין ההריסות. דובר צבאי מסר כי מניין ההרוגים באסון שאירע בבניין תעשיות טקסטיל עומד היום על 1,038 בני אדם. כ-2,500 בני אדם חולצו מההריסות והקריסה נחשבת לאסון התעשייתי הגדול בעולם מאז 1984.

אחרי 17 יום: אישה חולצה מהריסות הבניין שקרס בבנגלדש. רויטרס
חילוץ הפצועה בדאקה/רויטרס

לפני כשבועיים דווח כי מי שנחשבה עד אז לפצועה האחרונה ששרדה תחת ההריסות נהרגה במהלך מאמצי הסיוע, כתוצאה משריפה שפרצה בין הריסות המבנה. "השריפה פרצה בעת שניסרנו קורה כדי להגיע למי שאנחנו מאמינים שהייתה הניצולה האחרונה", אמר מפקד מכבי האש במדינה, אחמד עלי, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

גורם רשמי מסר כי 3,211 בני אדם היו בבניין בעת הקריסה, למרות אזהרות כי הוא אינו בטוח. הבניין "רנה פלאזה" בן שמונה הקומות קרס בשכונת סוואר, כ-30 קילומטרים ממרכז דאקה.

האיחוד האירופי הביע בשבוע שעבר חשש כבד מתנאי העבודה בבנגלדש בעקבות קריסת מפעל הטקסטיל. "האיחוד האירופי שוקל לנקוט פעולה, בין היתר באמצעות השיטה המאפשרת לבנגלדש גישה חופשית לשוק האירופי במסגרת הסכם 'הכל חוץ מנשק', וזאת במטרה לעודד ניהול אחראי של מערכת הייצור וההספקה במדינות מתפתחות", נכתב בהודעה מטעם שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, והנציב לענייני סחר בארגון, קארל דה גוכט. האיחוד האירופי הוא שותף הסחר הגדול ביותר של בנגלדש, והביגוד שיוצר בבניין שקרס יועד להישלח למדינות אירופה ולקנדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חיפוש ניצולים בהתמוטטות מפעל טקסטיל, בנגלדש. רויטרס
מחפשים את קרובים שנעדרו בעקבות האסון/רויטרס

מועצת הסוחרים בקנדה הודיעה גם היא אתמול כי תשנה את ההנחיות בנוגע לסחר עם בנגלדש בעקבות האסון ההמוני. שלשום נפגשו כמה מנהלים של חברות קנדיות במטרה לדון בצעדים שיינקטו בעקבות הטרגדיה. איחוד התעשיינים במדינה, המייצג למעלה מ-43 אלף חנויות בקנדה, הודיע כי יפעל בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים, עם ממשלת בנגלדש ועם גורמים נוספים במטרה לשפר את הבטיחות במפעלי הטקסטיל במדינה.

3.6 מיליון פועלי טקסטיל במדינה

הזעם על תנאי ההעסקה של 3.6 מיליון פועלי הטקסטיל בבנגלדש – מרביתם המוחלט נשים – גבר מאז האסון, ואלפים יצאו למחות ברחובות. בנגלדש נחשבת ליצואנית השנייה בגודלה בעולם של בגדים. שערי מפעלים רבים במדינה נותרו סגורים ימים אחרי האסון ופועלים יצאו להפגין ברחובות בדרישה להעמיד לדין את בעלי הבניין, שככל הנראה נבנה ותוחזק בצורה בלתי חוקית.

בנגלדש סבלה לאחרונה משורה ארוכה של תאונות קשות במגזר התעשייתי. בחודש נובמבר של השנה שעברה נספו 111 פועלים בשריפה במפעל טקסטיל, שניצתה בשל רשלנות הבעלים. הבניינים בבירת בנגלדש דאקה נבנים לעתים קרובות ללא אישורי בניה, בצפיפות מסוכנת, ללא יציאות חירום ותוך התעלמות מכשלים הנדסיים משמעותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully