וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריסה בבנגלדש: עשרות אותרו חיים הלילה בהריסות

26.4.2013 / 11:59

גורם ממשלתי אמר כי אנשים מבקשים את ראשו של מנהל הבניין שנמלט: "זה דבר טבעי. אנו לא הולכים לחוס על אף אחד". 62 בני אדם אותרו הלילה מבין ההריסות ומאות עדיין נעדרים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה ירתה גז מדמיע וכדורי גומי לעבר אלפי עובדי טקסטיל המפגינים במחאה על קריסת הבניין הקטלנית בבנגלדש ביום רביעי שהביאה למותם של מאות בני אדם בפתאי הבירה דאקה, כך דווח הבוקר (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". העובדים מוחים על כך שאיומו לשוב לעבודתם על ידי מנהלי המפעל בטרם קרס, למרות חששות על בטיחותו של הבניין בן שמונה הקומות. בין 300 ל-400 בני אדם עדיין נעדרים בעקבות הקריסה. המשטרה ועדי ראייה מדווחים כי המפגינים הציתו מספר כלי רכב והזיקו למפעלי טקסטיל.

אנשי החילוץ ממשיכים לנסות למצוא נעדרים בחיים ובמהלך הלילה אותרו 62 בני אדם שהיו לכודים באתר מאז רביעי. מניין ההרוגים עומד הבוקר על 292, אך הוא צפוי לעלות. "חלק מהאנשים עדיין חיים תחת ההריסות ואנו מקווים לחלץ אותם", אמר מיזנור רחמן, סגן מנהל שירותי הכבאות.

איש כוחות ההצלה מחפש אחר ניצולים בקריסת הבניין בבנגלדש, 26 באפריל 2013. רויטרס
בין 300 ל-400 בני אדם עדיין נעדרים בעקבות קריסת הבניין/רויטרס

הכעס על תנאי ההעסקה של 3.6 מיליון פועלי הטקסטיל בבנגלדש, מרביתם המוחלט נשים, גבר מאז האסון ואלפים יצאו למחות ברחובות. בנגלדש נחשבת למייצאת השנייה בגודלה בעולם של בגדים. שערי מפעלים רבים במדינה נותרו סגורים היום בעת שהפועלים יצאו להפגין ברחובות בדרישה להעמיד את בעלי הבניין ומפעלי הטקסטיל שהיו בו לדין.

מפקד משטרת דאקה מסר כי הוא זיהה את בעלי הבניין כמוחמד סוהל רנה, מנהיג חזית הנוער של מפלגת השלטון "ליגת אוואמי". גורם ממשלתי מסר כי רנה "נעלם כלא היה" וכי "אנשים מבקשים את ראשו, זה דבר טבעי. אנו לא הולכים לחוס על אף אחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
3.	נשים מחפשות אחר קרוביהן שנעדרו בעקבות קריסת הבניין בבנגלדש, 26 באפריל 2013. רויטרס
אלפים דורשים להעמיד לדין את בעלי הבניין והמפעלים/רויטרס

מעל 3,000 בני אדם היו בבניין בעת הקריסה, מתוכם חולצו כ-2,300 עד כה, מחציתם פצועים. גורם רשמי מסר כי 3,211 בני אדם היו בבניין בעת הקריסה, למרות אזהרות כי הוא אינו בטוח. הבניין "רנה פלאזה" בן שמונה הקומות קרס בשכונת סוואר, כ-30 קילומטרים ממרכז דאקה. בנגלדש סבלה לאחרונה משורה ארוכה של תאונות קשות במגזר התעשייתי. בחודש נובמבר של השנה שעברה נספו 111 פועלים בשריפה במפעל טקסטיל, שנגרם בשל הזנחה מצד הבעלים.

הבניינים בבירת בנגלדש דאקה נבנים לעתים קרובות ללא אישורי בניה, בצפיפות מסוכנת, ללא יציאות חירום ותוך התעלמות ימכשלים הנדסיים משמעותיים. מוחמד אסאדוזומן, מתחנת המשטרה המקומית, אמר כי פקחים איתרו אתמול סדקים ברצפת אחד המפעלים שבבניין, אך הבעלים התעלמו מההוראה לפנותו, והמשיכו להעביד בו הבוקר את פועלות התפירה.

מחוץ לבניין שקרס עמדו מאות קרוביהם של הדיירים ובני משפחותיהם, שניסו לאתרם בין הריסות הבטון. "זה נראה כאילו רעש אדמה הכה כאן", העיד אחד הדיירים שהצליח להימלט בשלום. דייר אחר סיפר: "הייתי בקומה השלישית ולפתע שמעתי צליל מפתיע. לא הבנתי מה קורה. פתחתי בריצה, ודבר-מה פגע בראשי".

פצועה שחולצה מבין הריסות הבניין שקרס בבנגלדש, 26 באפריל 2013. רויטרס
חילוץ פצועה, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully