וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 פועלים נהרגו בשריפת ענק במפעל בבנגדלש

25.11.2012 / 12:00

המפעל מייצר טקסטיל עבור חברות רבות במערב. מאות מהעובדים - מרביתם נשים - נלכדו בבניין ולא הצליחו לצאת דרך הפתחים הצרים. לפחות 9 פועלים קפצו אל מותם מהקומות הבוערות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שריפה פרצה לפנות בוקר (ראשון) במפעל טקסטיל מחוץ לדאקה, בירת בנגלדש, ולפחות 109 בני אדם נהרגו. מנתוני מכבי האש עולה כי זה האסון החמור מסוגו בתולדות המדינה.

המפעלים בבנגלדש נודעו לשמצה בתנאי העבודה הגרועים שלהם ובאי-אכיפה של תקנות בטיחות מינימליות. במפעלים רבים הצפיפות רבה, ולא קיימות יציאות חירום כנדרש. ואולם, במקרה הזה, עדיין לא ברור מה גרם לפרוץ השריפה ומדוע רבים מן העובדים לא הצליחו להימלט.

שריפה במפעל טקסטיל בבנגלדש. דאקה, 24 בנובמבר 2012. Hasan Raza, AP
צוותי כיבוי מול המפעל הבוער, לפנות בוקר/AP, Hasan Raza

הלהבות התלקחו בשעת ערב מאוחרת בקומת הקרקע של מפעל "טזרין פאשן", המשמשת כמחסן, בשעה שהיו במפעל מאות עובדים. במפעל יש שש קומות, ורבים מהעובדים נלכדו בהן כשניסו להימלט דרך שלושה גרמי מדרגות – שכולם עוברים דרך קומת הקרקע הבוערת.

דובר שירותי הכיבוי, מיזנור רחמן, סיפר כי עד כה אותרו 109 גופות. לדבריו, תשעה מהעובדים קפצו אל מותם מהחלונות. עדי ראיה סיפרו כי העובדים - מרביתם נשים - ניסו לקרוא לעזרה, אך לא הצליחו להימלט דרך פתחי היציאה הצרים של המפעל. מרבית הגופות אותרו בקומה השנייה של המפעל. גורמים לא-רשמיים העריכו כי מניין המתים עלול עוד לעלות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שריפה במפעל טקסטיל בבנגלדש. דאקה, 24 בנובמבר 2012. רויטרס
גרם מדרגות שעלה באש. דרכו היו אמורים הפועלים להימלט/רויטרס

בבנגלדש, שבה יש כ-160 מיליון בני אדם, יש כ-4,500 מפעלי טקסטיל. המדינה היא יצואנית הבדים השנייה בגודלה בעולם אחרי סין. מתוך כלל הייצוא של בנגלדש, כ-80% מגיע מתעשיית הטקסטיל, והיקף הייצוא הזה נאמד בכ-24 מיליארד דולרים. חברות זרות רבות מאירופה ומארצות הברית מייצרות את מוצרי הטקסטיל שלהן בבנגלדש.

84 בני אדם נהרגו בשנת 2006, בשריפה שפרצה בצ'יטגונג, עיר הנמל המרכזית של בנגלדש. בחקירה התברר כי יציאות החירום היו חסומות. בתחילת השנה, הושבתו יותר מ-300 מפעלים מסביב לדאקה, בירת בנגלדש, בשל דרישתם של ארגוני העובדים לתנאי עבודה טובים יותר ושכר גבוה יותר.

שריפה במפעל טקסטיל בבנגלדש. דאקה, 24 בנובמבר 2012. Hasan Raza, AP
נשים אבלות מחוץ למפעל, ממתינות לידיעה על גורל המתים/AP, Hasan Raza

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully