וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בבנגלדש: אירופה שוקלת לשנות תנאי המסחר

1.5.2013 / 6:39

האיחוד האירופי, שותף הסחר המרכזי של בנגלדש, הודיע שינקוט פעולות לשיפור הניהול והבטיחות עקב מותם של מאות הפועלים בבניין הבדים, שמוצריו יועדו לאירופה ולקנדה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאמצי החילוץ בבירה דאקה, בסוף השבוע

האיחוד האירופי הביע הלילה (רביעי) חשש כבד מתנאי העבודה בבנגלדש בעקבות קריסת מפעל הטקסטיל בבירה דאקה שבו נהרגו לפחות 390 פועלים בשבוע שעבר. "האיחוד האירופי שוקל לנקוט פעולה, בין היתר באמצעות השיטה המאפשרת לבנגלדש גישה חופשית לשוק האירופי במסגרת הסכם 'הכל חוץ מנשק', וזאת במטרה לעודד ניהול אחראי של מערכת הייצור וההספקה במדינות מתפתחות", נכתב בהודעה מטעם שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, והנציב לענייני סחר בארגון, קארל דה גוכט. האיחוד האירופי הוא שותף הסחר הגדול ביותר של בנגלדש, והביגוד שיוצר בבניין שקרס יועד להישלח למדינות אירופה ולקנדה.

עשרות הרוגים בקריסת בניין בבנגלדש. אפריל 2013. רויטרס
המקום שבו קרס המפעל לייצור בגדים/רויטרס

מועצת הסוחרים בקנדה הודיעה גם היא אתמול כי תשנה את ההנחיות בנוגע לסחר עם בנגלדש בעקבות האסון ההמוני. שלשום נפגשו כמה מנהלים של חברות קנדיות במטרה לדון בצעדים שיינקטו בעקבות הטרגדיה. איחוד התעשיינים במדינה, המייצג למעלה מ-43 אלף חנויות בקנדה, הודיע כי יפעל בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים, עם ממשלת בנגלדש ועם גורמים נוספים במטרה לשפר את הבטיחות במפעלי הטקסטיל במדינה.

הזעם על תנאי ההעסקה של 3.6 מיליון פועלי הטקסטיל בבנגלדש – מרביתם המוחלט נשים – גבר מאז האסון, ואלפים יצאו למחות ברחובות. בנגלדש נחשבת ליצואנית השנייה בגודלה בעולם של בגדים. שערי מפעלים רבים במדינה נותרו סגורים בימים האחרונים, ופועלים יצאו להפגין ברחובות בדרישה להעמיד לדין את בעלי הבניין, שככל הנראה נבנה ותוחזק בצורה בלתי חוקית. לאחרונה אירעה בבנגלדש שורה ארוכה של תאונות קשות במגזר התעשייתי.

בעל הבניין שקרס בבנגלדש. AP
בעליו של הבניין שקס/AP

אמש העריכה משטרת בנגלדש שכ-900 בני אדם שעדיין נחשבים נעדרים מתו תחת הריסות המבנה, ובכך עלול מספר ההרוגים באירוע להאמיר למספר הגבוה פי שלושה ויותר מזה הנוכחי. המשטרה המקומית מסרה כי 330 גופות זוהו עד כה, בעוד שטרם ידועה זהותם של 52 הרוגים אחרים. "אין בידינו מספר מדויק של הנעדרים, אך אנו מעריכים כי מדובר בכ-900", אמר מסום חאן, שוטר בחדר השליטה שבמקום. "זה מבוסס על נתונים שנאספו מארגוני סיוע שונים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully