וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוטף מאוהיו יואשם גם ברצח: "הפעיל חדר עינויים"

10.5.2013 / 10:39

לאחר שהואשם בבית משפט, ייתכן שהתביעה תוסיף סעיפי אישום ותדרוש לדון את אריאל קסטרו למוות, בשל ההפלות שגרם לצעירות שחטף, אותן הכה והרעיב. "היה לו כלא פרטי בלב העיר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, יבגני גרצנשטיין; קריינות: אביב אברמוביץ'

חשיפת הזוועות בבית בו הוחזקו שלוש צעירות אמריקניות במשך כעשור נמשכת. לאחר שאתמול הואשם אריאל קסטרו מקליבלנד בשלושה אישומים של אונס וארבעה של חטיפה (אחד בגין החזקתה של הילדה שנולדה לאחת החטופות בשבי), הלילה (שישי) הודיע התובע הכללי של מחוז קויאהוגה במדינת אוהיו, טימותי מקגינטי, כי בכוונתו להאשים את קסטרו באישומים נוספים, בהם ניסיון רצח ואף רצח – שעליו תדרוש התביעה עונש מוות. "אני מתכוון להגיש תביעה על כל מעשה אלימות או אונס, כל יום של שבי, כל עבירה שבוצעה נגד בנות הערובה במהלך העשור הזה", אמר התובע. הוא הדגיש כי בטרם תאסוף התביעה ראיות נוספות, יש "לתת לנשים האלו מעט זמן להחלים".

לדברי מקגינטי, "חוטף הילדות הפעיל חדר עינויים ובית כלא פרטי בלב העיר". הוא הוסיף כי האכזריות והעינויים אותם סבלו שלושת הקרבנות – מישל נייט, אמנדה ברי, וג'ינה דה-חסוס – הן "בלתי נתפשות". התובע הוסיף כי קסטרו יואשם ברצח בנסיבות מחמירות, משום שעל פי החשד הוא הכה את החטופות עד שהן עברו הפלה טבעית, לאחר שהרו בשבי. באוהיו קיים עונש מוות על הריגה מכוונת של עובר. על פי עדותה של נייט במשטרה, קסטרו גרם לה להפיל לפחות חמש פעמים, לאחר שהרעיב אותה כל פעם במשך כשבועיים והכה אותה באגרופים בבטנה.

ביתו של חוטף הנשים אריאל קסטרו בעיר קליבלנד, אוהיו. AP
הבית בו הוחזקו הנשים במשך כעשור/AP

במסיבת העיתונאים שכינס התובע התברר כי השלוש נחטפו, כל אחת בנפרד, כאשר הסכימו להצעתו של קסטרו להסיען במכוניתו. לדברי הרשויות, שלוש הנשים הוחזקו לסירוגין כפותות בחבלים או שלשלאות, וחוו תקיפות מיניות, הרעבה והתעללויות נוספות. הן סיפרו לחוקרים שהן יצאו מהבית רק פעמיים במהלך תקופת השבי, כאשר הועברו למחסן סמוך כשהן מוסוות בפאות וכובעים. חבר מועצת העיר של קליבלנד, בריאן קאמינס, אמר כי לדברי המשטרה הקרבנות הוחזקו בנפרד בתוך הבית, עד שקסטרו חש שיש לו מספיק שליטה עליהן כדי לאפשר להן להימצא ביחד.

אמו של קסטרו, ליליאן רודריגז, דיברה היום עם כתבים שהמתינו לה מחוץ לביתה. "יש לי בן חולה, שעשה משהו מאוד שפל", אמרה. "אני סובלת מאוד. אני מבקשת את סליחתן של האמהות, ושל הנשים הצעירות האלו. אני סובלת משום שהן סובלות. אני סובלת בגלל כאבו של בני. הבן שלי חולה ואין דבר שאני יכולה לעשות בקשר למה שבני עשה".

על מעצרו של קסטרו הוטלה אתמול ערבות של לא פחות משמונה מיליון דולרים. בכלי התקשורת בארצות הברית דווח כי הוא נמצא תחת השגחה צמודה, מחשש שיתאבד. שני אחיו של קסטרו, פדרו ואוניל, נעצרו לאחר פרוץ הפרשה בחשד שהיו מעורבים בה, אך המשטרה החליטה שלא להעמידם לדין, לאחר שהחוקרים קבעו שהם לא ידעו על חטיפת הנשים. הם הובאו לבית המשפט בשל עבירות אחרות שבהן נחשדו, ושוחררו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully