וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית הזוועות" נחשף; "ראינו נשים זוחלות בעירום"

בנו ההמום של החשוד העיקרי בחטיפתן וכליאתן של שלוש הנערות באוהיו חשף תמונות מתוך הבית ש"היה תמיד נעול". השכנים התריעו בפני המשטרה: "היו דפיקות על הדלתות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

הכתובת הייתה על הקיר? יממה לאחר שחרורן של שלוש החטופות מ"בית הזוועות" בקליבלנד, אוהיו, השכנים מספרים כי העלו בפני המשטרה את חשדם – אך השוטרים התעלמו מן הדיווחים החוזרים ונשנים אודות מראות שנויים במחלוקת בתוך הבית. במקביל, בנו של החשוד העיקרי בחטיפות, אריאל קסטרו, חושף תמונות מפנים הבית ומספר: "היו אזורים שלא היינו מורשים לגשת אליהם". בתמונות נראה בין היתר, אביו ומאחוריו דלת המרתף הנעולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריאל קסטרו וחברתו לשעבר ב-2001. ברקע: דלת המרתף הנעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבן, אנטוני בן ה-31, סיפר בראיון לצהובון הבריטי "דיילי מייל" כי אביו נהג לנעול את הדלתות שהובילו למרתף, לעליית הגג ולמוסך ולא הרשה לבני המשפחה להיכנס לאזורים אלה בבית. לדבריו, רק לפני שבועות אחדים שאל אותו אביו האם לדעתו היעלמותה של אמנדה ברי – אחת החטופות, תיפתר בשלב כלשהו. "אם הוא אכן לקח אותה בשבי, כפה עליה לקיים עמו יחסי מין וללדת לו ילדה, והחזיק את הצעירות בסתר ומבלי לראות אור יום, הוא בהחלט לקח לילדות האלה את החיים", אמר הבן ההמום והוסיף: "לא מגיע לו לחיות את חייו יותר. מגיע לו להיות מאחורי סורג ובריח לשארית ימיו. אני אסיר תודה שהן בחיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אריאל קסטרו עם בנו, אנטוני, ב-2001/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנטוני סיפר על החיים בתוך הבית, בו התגורר שנים. "הבית היה תמיד נעול", נזכר. "היו מקומות שאסור היה לנו לגשת אליהם לעולם. היו מנעולים על (דלת) המרתף, מנעולים על (דלת) עליית הגג ומנעולים על (דלת) המוסך". הוא תיאר את אביו כאדם אלים, שכמעט הכה את אמו למוות בזמן שהחלימה מניתוח ב-1993. למרות זאת, הוא לא שיער שאביו יכול לעשות דבר כה נורא. "אני רק יכול להביע הלם גדול", אמר. "אני מרגיש כל כך נורא עבור הבנות הללו. זה פשוט סיוט מה שקרה להן".

"המשטרה לא עשתה את עבודתה"

גרושתו של אריאל, גרימילדה פיגורה, לקחה את אנטוני ושלוש אחיותיו ועזבה את הבית ב-1996 לאחר שנים של התעללות פיזית. "לא הייתי בבית הזה יותר מ-20 דקות מאז שהייתי בתיכון, בסוף שנות התשעים", שחזר אנטוני ונזכר גם באלימות הפיזית שספג בעצמו מאביו. "לכן, אף פעם לא היינו באמת קרובים, וזה תמיד היה משהו שלא מדברים לעליו". הוא סיפר גם על הקרבה בין אביו לשני דודיו, פדרו ואוניל, שנעצרו עמו. "אחיו של אבי היו שני האנשים הקרובים אליו ביותר", אמר. "אם מישהו ידע מה הוא עושה, זה בטח השניים האלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנטוני קסטרו מציג את תמונתה של אמו, שסבלה מהתעללות פיזית מצד אביו/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, השכנים המתגוררים בסמוך לאחים קסטרו לא הופתעו לגלות שמתחת לאפם התחוללו פרשה מסעירה כזו. אלסי קינטרון המתגוררת במרחק שלושה בתים ממשפחת קסטרו, סיפרה כי בתה ראתה לפני כמה שנים נשים זוחלות בעירום בחצר הבית והזעיקה את המשטרה. "אבל הם לא לקחו את זה ברצינות", הסבירה בראיון לסוכנות הידיעות AP. ישראל לוגו, שכן אחר, סיפר כי בנובמבר 2011 שמע דפיקות על כמה מדלתות הבית. לדבריו, שוטרים שהגיעו למקום נקשו על הדלת הראשית, אך לא היה מענה. "הם סיירו בצד הבית ואז עזבו", הוסיף.

פדרו, אוניל ואריאל קסטרו (מימין לשמאל), שנעצרו בחשד להחזקתן של שלוש החטופות בקליבלנד, אוהיו, במשך עשור. רויטרס
שלושת האחים נעצרו. פדרו, אוניל ואריאל קסטרו/רויטרס

"כולם בשכונה ידעו מה הם צריכים לעשות", אמר לופה קולינס, המכיר את קרובי המשפחה של הקורבנות. "המשטרה לא עשתה את עבודתה". במהלך 15 השנים האחרונות הגיעו שוטרים פעמיים לבית משפחת קסטרו, אך ללא קשר לחטיפות. ב-2004 הם ביקשו לדבר עם אריאל קסטרו, נהג הסעות ששכח ילד באוטובוס. לאחר חקירה קצרה, קסטרו שוחרר בטענה כי הדבר נעשה בטעות. ארבע שנים קודם לכן, בשנת 2000, הם הגיעו למקום בעקבות דיווח על קטטה בה היה מעורב קסטרו.

אמנדה ברי וג'ורגינה דה חזוס שנעדרו בקליבלנד, ארה"ב, 7 במאי 2013. רויטרס
ג'ורג'יניה דה-ג'זוס ואמנדה ברי, שתיים מהצעירות ששוחררו/רויטרס

אמנדה ברי, ג'ורג'יניה דה-ג'זוס ומישל נייט שוחררו בלילה שבין שני לשלישי (שעון ישראל) לאחר ששכן שמע את זעקותיה של אמנדה וסייע לה להימלט. בשיחה למוקד 911, שביצעה ברי מטלפון נייד בבית השכן, היא נשמעת זועקת: "עזרו לי. אני אמנדה ברי, נחטפתי ואני נעדרת זה עשר שנים". השלוש שוחררו במצב טוב והועברו לבית החולים. יחד עמן יצאה מהבית גם ילדה קטנה, אותה ככל הנראה ילדה ברי במהלך השבי.

הדרמה באוהיו - כותרות נוספות
הזוועה באוהיו: הנערות הרו לחוטפים חמש פעמים
הריאיון עם גיבור הדרמה באוהיו הוא הדבר הכי מטורף שתשמעו היום
שחרור החטופות באוהיו: האזינו לשיחה הדרמטית למשטרה

המשטרה מחוץ לבית בקליבלנד בו הוחזקו שלוש הצעירות החטופות במשך עשור, 8 במאי 2013. רויטרס
המשטרה מחוץ לבית המשפחה, הלילה/רויטרס
המשטרה מחוץ לבית בקליבלנד בו הוחזקו שלוש הצעירות החטופות במשך עשור, 8 במאי 2013. רויטרס
המשטרה מחוץ לבית בקליבלנד בו הוחזקו שלוש הצעירות החטופות במשך עשור, 8 במאי 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully