וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים חזרו להפגין: "יש עתיד? אין הווה"

לי בן שי

9.5.2013 / 18:27

"מחאת העגלות" של ההורים שבה לרחובות נוכח הגזירות החדשות, והתארגנויות נוספות צצות ברחבי הארץ. "עושים נזק שדורות יבכו עליו. אין לנו משאבים - המשאב שלנו זה הילדים"

ההורים חזרו לרחובות, והם זועמים מתמיד: קרוב לשנתיים לאחר פרוץ המחאה החברתית שהוציאה לרחוב קבוצות רבות בחברה הישראלית, "מחאת העגלות" חוזרת והפגנות מחאה נערכו הערב (חמישי) ברחבי הארץ. "הפעם נצעד לא רק עם עגלות, אלא עם תיקים, לא רק עם פעוטות ש'זכו לחינוך חינם' אבל מקצצים אותם, אלא גם עם ילדי בית הספר, קטנים כגדולים, שיושבים צפופים בכיתות, במערכת שמזמן שכחה שהיא צריכה לחנך ולא למדוד. בואו נלמד אותם שיעור באזרחות", נכתב בדף הפייסבוק של האירוע "הורים חוזרים לרחובות" שפתחה טלי בריל מראשון לציון. מחאות הורים נערכו ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב, בפינת הרחובות ז'בוטינסקי וקפלן בפתח תקווה, ברחבת בית יד לבנים ברעננה, ברחבת מועצת הפועלים בראשון לציון והתארגנויות חדשות ממשיכות לקום. "במקום להקל עלינו הולכים להעלות את התשלומים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריל סיפרה כי קהילת ההורים שנאבקים נגד הגזירות החדשות של שר האוצר, יאיר לפיד, הטרוגנית ולא סקטוריאלית: "יש בינינו אקדמאיות ויש בינינו מורות, יש סוהרות, עובדות סוציאליות, נשות הייטק, עיתונאיות - בכולן זה הולך לפגוע. הפגיעה בחינוך פוגעת בכולן". לדבריה, "הקיצוץ במערכת החינוך יעשה נזק שאני לא רואה איך נצא ממנו. הוא דיבר אתנו על יש עתיד. היום אין הווה. אנחנו עושים נזק שדורות יבכו עליו. אנחנו לא ארץ עתירת משאבים - המשאב שלנו זה הנוער והילדים שלנו. במקום להרחיב ולחזק את מערכת החינוך והחברה, התחושה היא שדרסו אותנו".

בין היתר, ההורים טוענים שלפיד מוטט את מה שנותר מוועדת טרכטנברג שהוקמה בעקבות המחאה החברתית וגיבשה המלצות להפחתת יוקר המחיה בארץ. "ברגע שלא יינתנו ההקלות של סבסוד הצהרונים והארכת ימי לימוד – או שהילד יהיה ברחוב או שתישארי איתו בבית. זה יגרום לנשים יצרניות, משכילות, אקדמאיות בכל השכבות בכל הארץ לעשות חושבים ולפרוש משוק התעסוקה".

מיני צעדת עגלות, מאי 2013. בן קלמר
ההמונים לא נהרו להפגין. כיכר הבימה, הערב/בן קלמר

חוזרים לרוטשילד

"אחרי פרסום הגזירות החדשות הנוספות, הרגשתי שאני לא יכולה להמשיך לשבת על הספה וגם סטטוס כזה או אחר בפייסבוק לא יביע את הכעס שאני חשה. הרגשתי שאני חייבת לנקוט פעולה", סיפרה לארה רוטר שפתחה אירוע בפייסבוק תחת השם: "ביבי, יאיר, אין פה כסף!!!" ועד מהרה הבינה שמאות אזרחים אחרים מזדהים עם תחושותיה. רוטר מתכוונת להגיע עם בנה הערב בשעה 18:00 לשדרות רוטשילד בתל אביב.

לדבריה, בתור אם חד-הורית שבימים אלה מובטלת לאחר שעבדה בכתיבה בשנים האחרונות, היציאה להפגין היא אינה בחירה אלא צורך בעבורה. "עכשיו מעלים גם את שכר הלימוד, מקצצים בקצבת הילדים שהיא גם ככה זעומה ומגוחכת. מעלים מס ועוד ועוד. יחד עם התייקרות המים, החשמל, הדלק. איך אנחנו אמורים להמשיך לחיות?", שאלה. "אני מרגישה שהשלטון מזלזל באזרחיו וזה מקומם. תופסים אותנו כעבדים שחייהם לא נספרים. אי אפשר להמשיך ככה".

מחאת העגלות מפגינים בתל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
"מקצצים בקצבת הילדים שהיא גם ככה זעומה ומגוחכת"/נמרוד סונדרס

"מכרו לנו עתיד ורוד", מסכמת טלי בריל. "צריך לראות איך מקצצים ולא פוגעים באזרח. הסבים והסבתות שלנו הקימו פה את המדינה, אך לכל בן אדם שלישי שאני מדברת איתו יש יותר חברים בחו"ל מאשר בארץ. אנשים מנסים לעשות קבוצות רכישה לבנייני דירות בקנדה. כמעט כל אחד מכיר משפחה שהיגרה מפה. מי יישאר פה? זה הבית שלי והמדינה שלי. חשוב לי לגדל פה את הילדים שלי. חשוב לי להגיד להם שאמא תעשה הכל בשביל לדאוג לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully