וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על עול הגזירות: "ידענו שיהיה קשה, שיכעסו"

שר האוצר טען בפייסבוק כי לולא הטלת הגזירות החדשות המשק היה קורס וכי המהלכים הם ביטוי ללקיחת אחריות. מנגד, גולשים רבים כתבו בגנותו: "התיישבת על הכיסא ושכחת אותנו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

שר האוצר לפיד מתייחס לקיצוצים, אתמול

שר האוצר יאיר לפיד, הגיב היום (שלישי) בפייסבוק לגזירות הכלכליות הצפויות בתקציב, שיובא לאישור הממשלה בשבוע הבא. "אסור לתת לכעס לעוור אותנו", כתב לפיד. שר האוצר, שספג ביקורות על השימוש ברשת החברתית - ורק בה - להעברת מסרים לציבור, כתב: "ידענו שזה יהיה קשה ואנשים כועסים, אבל זה בדיוק הפירוש של לקחת אחריות".

לפיד הבהיר כי האלטרנטיבה לקיצוץ עמוק בתקציב והעלאת המיסוי היתה קריסה של המשק. "אם היינו יושבים בחיבוק ידיים, הבור התקציבי היה גדל וגדל, החובות היו מתנפחים, השירותים החברתיים היו מתמוטטים. בכל פעם שאתם רואים בטלוויזיה ככרות אפופות עשן של מדינה שהתפוררה, תדעו שמאחוריהן עמדו פוליטיקאים בזבזניים שלא עמדו בלחצים", כתב שר האוצר.

שר האוצר המשיך: "לפעמים קשה זה גם צודק. בפעם הראשונה מזה שנים מעמד הביניים הישראלי אינו היחיד שמשלם את המחיר. הפעם הלכנו גם למקומות שבהם איש לא העז לגעת: למס החברות, למוצרי היוקרה, לחוק עידוד השקעות הון, לסקטורים ומגזרים שעד היום היו חסינים פוליטית".

פגיעה קשה במעמד הביניים

על פי תכניתו של לפיד, שתובא בשבוע הבא לאישור הממשלה, מס ההכנסה יועלה בשיעור של 1.5% לכל מדרגות המס והמע"מ יועלה באחוז ויעמוד על 18%. שליש מתקציב סבסוד קצבאות הילדים יופחת וקצבה על כל ילד תעמוד על 140 שקלים, סבסוד טיפולי השיניים לילדים עד גיל 14 שהיו צפויים להתרחב בשנה הבאה לילדים עד גיל 14 לא יחול ויקוצצו 600 מיליון שקלים בשנה מסבסוד צהרונים וגני הילדים. כמו כן, שכר הבכירים במגזר הציבורי יקוצץ ב-10% ותחול פגיעה בפנסיה התקציבית של משרתי מערכת הביטחון בדגש על בעלי תפקידים מיוחדים במוסד ובשב"כ. נקודת זיכוי במס הכנסה לאקדמאים תבוטל ומס החברות יועלה ל-26% ומס של 800 שקלים יוטל על כל קילוגרם של טבק לגלגול.

במקביל לפוסט שפרסם לפיד, עשרות גולשים כתבו בעמוד הפייסבוק של שר האוצר ושטחו את טענותיהם נגד הגזירות החדשות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אולי הפעם הגזירות הכללכיות יפגעו רק באלפיון העליון?"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בוקר טוב משק החבטות", פנה אדם אחד אל לפיד בפתיחת דבריו. "לא ראיתי בגזרות החדשות שום מסים על עשירים, רק עוד מסים וגזרות על המעמד הבינוני והנמוך. עושה חשק לצאת שוב לרחובות", כתבה גולשת אחרת על הקיר של לפיד. "התיישבת על הכיסא ושכחת אותנו. זוכר? מעמד הביניים ומטה?", כתבה אישה נוספת. "הבטחת לפרק מונופולים. לא את מעמד הביניים", כתב גולש אחר. גולשת נוספת הסבירה כי היא מחכה לקצבת הילדים והפגיעה בה תהיה קריטית. "אתה פוגע בנו, אלפי אנשים שכל כך קשה להם. שהם מחכים לקצבת הילדים כל 20 לחודש. תוכל לקצץ בלי בעיה לכם שם בכנסת במשכורות", כתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתה חלש, יש לך נטייה לר?צות"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני חשבתי בתמימותי הרבה כי יש עתיד, כי קם כאן מנהיג ללא אינטרסים ונקי, אבל מסתבר שמאחורי המראה הנאה מסתתר פוליטיקאי משופשף מאוד שגורם לכל בוחריו להתחרט על שבחרו בו", כתב גולש זועם. "כל מה שציינת ואמרת כי יש דרך אחרת ונלך לעתיד טוב יותר יורד לטמיון ושוב אני (מעמד הביניים) הולך לשאת בנטל. אתה וחבריך בכנסת פשוט גורמים לאנשים לחשוב האם באמת כדאי להישאר בארץ אוכלת יושביה". "רובנו כבר לא מעזים לחשוב על בית, שלא לדבר על ילדים", כתב אחר. "הרבה מאיתנו מדברים על ירידה מישראל...מי ייתן ומה שקרה בארמון ורסאי יקרה גם פה בישראל והעם יעלה עם קלשונים ולפידים בוערים לירושלים". גולש אחר גם הוא קרא לצאת ולהפגין: "בכל מדינה אחרת נורמלית היו יוצאים לרחובות! איפה הרפורמות במשרד הביטחון, פירוק המונופולים, מלחמה בהון השחור? הכי קל ללחוץ על כפתור ולקחת עוד מסים. זה ירק יגדיל את תכנוני המס וימרמר אזרחים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל כך ציפו שממך תבוא הישועה, אך לשווא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעט לא ניתן למצוא הודעות תמיכה בלפיד, מלבד גולשת אחת שמגלגלת את האשמה בצורך לקיצוצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לפיד לא מטיל גזרות להנאתו, אלא סותם בור בגודל בלתי נתפס, תהום ללא תחתית נראית לעין. בור שנוצר בגלל ראש ממשלה שהעדיף לפזר את כספנו, במקום להתמודד ולהתעמת", נכתב. "ראש ממשלה ושר אוצר שזלזלו וגיחכו בכל פעם שמישהו דיבר על גודל הגרעון חיו בהכחשה למה שהתרחש להם מתחת לאף או סתם שקרנים? יקבע הציבור. ראש ממשלה שדאג להעביר תקציבים מתחת לשולחן לכל סקטור אפשרי; המגזר הציבורי, הוועדים הכוחניים, החרדים, המתנחלים, השרים והמקורבים – כולם קיבלו, חוץ מ...נו איך קוראים לזה? הציבור הרחב, הרוב הדומם, יו ניים איט...לא נשכח ונזכיר בכל הזדמנות, מי יצר בור של עשרות מיליארדים, רק כדי לשמור על הכיסא".

במסגרת הגזירות, גם עובדי משרדי הממשלה יידרשו לתת את חלקם, והמדינה תפחית על ההוצאות על שכרם ב-2% במשך שנתיים. מדובר לאו דווקא על קיצוץ ישיר במשכורת, אלא גם על קיצוצים בכמות השעות הנוספות והיקפי המשרות של עובדי המדינה. המשמעות התקציבית של המהלך עשויה להסתכם ב-77 מיליון שקלים בשנה. כמו כן, תקציב הנסיעות לחו"ל של שרי הממשלה יחתך בחצי; יחול קיצוץ של 20% בתקציב האבטחה של שרי הממשלה (50 מיליון שקלים בשנה); סגירה ואיחוד של נציגויות ישראל בחו"ל - רבע מנציגויות משרד התיירות וחמש נציגויות של משרד החוץ(בעלות של 28 מיליון שקלים); וכן קיצוץ של 10% בתקציב לשכת הפרסום הממשלתית.

ממשרד התחבורה יקוצצו 1.4 מיליארד שקלים, רובם הגדול מדחיית ביצוע של פרויקטים חדשים בתחום הכבישים הבינעירוניים, אך גם בתכניות הקשורות ברכבת ישראל. תקציב המשרד לאזרחים וותיקים יקוצץ ב-15 מיליון שקלים. עוד נקבע, כי פעילות המשרד לשיתוף פעולה אזורי תוכנס לתוך משרד הנגב והגליל, והמטות של המשרדים יאוחדו. 60 מהעובדים במשרד לשיתוף פעולה אזורי יפוטרו. גם בתקציב המשטרה יחול קיצוץ בגובה 300 מיליון שקלים, כמו גם במתקן לכליאת מסתננים וכוח האדם בשירות בתי הסוהר וברשות ההגירה. כמו כן, יקוצצו 450 תקנים בתחום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תכנית הגזירות הסופית: פגיעה קשה במעמד הביניים

לפניות לכתבת דניאל רוזנבאום: daniellerosenbaum@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully