וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני על התקציב החדש: "לא פגעו מספיק בעשירים"

יו"ר ההסתדרות, שחתם אתמול על הסכם שכר עם שר האוצר, התייחס לגזירות הכלכליות: "יפה תעשה הממשלה אם תשקול מחדש את הטלת המסים". עוד אמר: "הופתעתי שלפיד יודע לנהל מו"מ"

צילום: מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו במסיבת העיתונאים המשותפת של עיני ולפיד, אמש

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שחתם אתמול על הסכם שכר עם שר האוצר, יאיר לפיד, אמר הבוקר (חמישי) כי "בתקציב החדש לא פגעו מספיק בעשירים". בראיון לגלי צה"ל התייחס עיני לגזירות הכלכליות שיוטלו על הציבור בעקבות תקציב 2013-2014, ואמר: "זאת לא ממשלה שחפצתי בה, אבל יש דמוקרטיה במדינת ישראל וזה מה שקיבלנו. יפה תעשה הממשלה אם תשקול מחדש את הטלת המסים, ותטיל יותר מסים במקומות שאפשר לקחת כסף ופחות איפה שאי אפשר לקחת כסף".

יאיר לפיד ועופר עיני במסיבת עיתונאים. מאי 2013. מור שאולי
"דעות נערי האוצר לא מתחלפות". עיני ולפיד, במסיבת העיתונאים אמש/מור שאולי

"הופתעתי שלפיד יודע לנהל משא ומתן", הודה עיני. "כשדיברתי על מסים עם לפיד, הוא אמר שהבור גדול ושצריך להדק את החגורה בשנתיים הקרובות בתקווה שב-2015 המצב יהיה טוב יותר". לדברי עיני, שרי האוצר לדורותיהם נוטים לנקוט בדפוס פעולה דומה. "דעות נערי האוצר לא מתחלפות", אמר. "יש להם תזה שאומרת שצריך לחתוך בבשר החי, והם מתנהלים כאילו כל החוכמה נמצאת בידם".

עיני טען כי אינו רואה את ההסכם שנחתם בין ההסתדרות לאוצר כניצחון. "נגזרו על כל עובדי המגזר הציבורי גזירות כבדות וכואבות, אך מן הצד השני אני שמח שהצלחתי לבלום גזירות נוספות", אמר, והוסיף כי גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המבקר בימים אלו בסין, מעודכן בפרטי ההסכם. "אני חתמתי על ההסכם עם שר האוצר של מדינת ישראל, ואני מאמין שהסכמים מכבדים. הממשלה תצטרך לעמוד מאחורי ההסכם הזה, כולל ראש הממשלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת ההסכם שהוצג במסיבת העיתונאים בין ההסתדרות והאוצר, הוחלט לדחות את תוספת השכר של עובדי המדינה שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בחודש יוני השנה. מנגד, ההסתדרות לא תוותר על תביעות עתידיות שכן משא ומתן על הסכם שכר חדש ייחל כבר בחודש יולי 2014 ובו תוכל ההסתדרות, לדבריה, להעלות דרישות בגין השנים 2013 ו-2014.

עוד הוסכם באוצר על הגדלת הפנסיה לעובדי המגזר הציבורי באחוז החל מחודש יולי 2015 - מ-19.5% ל-20.5, הגדלה שתחול גם על עובדי הקבלן. כמו כן, גופים ציבוריים וחברות כוח אדם בתחום הניקיון והשמירה יהיו מחויבים לתנאים שהושגו בהסכם בין ההסתדרות למדינה בתחומים אלו. הצדדים החליטו על מתן קרן השתלמות לסטודנטים המועסקים במגזר הציבורי כבר מהיום הראשון לעבודתם בחלוקה של 7.5% על ידי המעביד ו-2.5% מהעובד. עוד סוכם כי תוקם ועדה משותפת למדינה, להסתדרות וללשכת התיאום של הארגונים הכלליים, שתמליץ תוך שישה חודשים על דרכים מעשיות לעודד העסקת אנשים עם מוגבלות במשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully