וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט בירדן דורש מהמלך לגרש את השגריר הישראלי

ההצבעה, הכוללת דרישה להשבת השגריר הירדני, עברה פה אחד, אך טעונה את אישור משרד החוץ וארמון המלוכה. בסוף השנה שעברה נפגשו בחשאי נתניהו ועבדאללה לדון במלחמה בסוריה

המחוקקים בירדן דורשים מהמלך עבדאללה לגרש מהמדינה את שגריר ישראל, דניאל נבו, ולהשיב לעמאן את השגריר הירדני. מדובר בצעד סמלי, שכן רק משרד החוץ בירדן רשאי להחליט על גירוש שגרירים, וממילא ההחלטה בנושא טעונה את אישור המלך.

הפרלמנט בעמאן הצביע היום (רביעי) פה אחד בנושא. סוכנות הידיעות הממלכתית של ירדן דיווחה כי מדובר בצעד מחאה כלפי מדיניותה של ישראל במתחם הר הבית. הצירים קראו לוועדת הפרלמנט לענייני חוץ לפרסם "גינוי חריף הנוגע למדיניותה של ישראל במקדש אל-אקצא ובנוגע למקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים בירושלים".

שגרירות ישראל בעיר עמאן בירת ירדן. yousef allan, AP
שגרירות ישראל בעמאן/AP, yousef allan

אחרי הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר בסוף 2011 תוגברה האבטחה גם מחוץ לשגרירות בעמאן, והצוות הישראלי הקדים את שובו לארץ. ברשתות החברתיות נפוצו בזמנו קריאות לפרוץ למתחם ולגרש ממנו בכוח את הדיפלומטים הישראלים. המשטרה הירדנית מנעה בכמה הזדמנויות ממפגינים להתקהל במקום.

השגריר הנוכחי של ירדן בישראל, וואליד עבדיאת, מונה בסוף השנה שעברה. הוא נשלח לישראל אחרי שלוש שנים שבהן לא כיהן בתפקיד שגריר ירדני במחאה על מבצע "עופרת יצוקה". בסוף 2012 אישרו גורמים בירושלים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי עם המלך עבדאללה. הפגישה התקיימה בעמאן, ושני האישים דנו במלחמת האזרחים בסוריה ובקיפאון המדיני עם הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully