וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הנרצחות בנהריים הפגינו: "לא לשחרור המחבל"

יהושע בריינר

14.4.2013 / 23:22

המשפחות השכולות, שבנותיהן נורו למוות במהלך ביקור בגבול ישראל-ירדן ב-1997, הפגינו מול השגרירות הירדנית במחאה על הקריאה לשחרר את המפגע. "זעקות הבנות ירדפו את הרוצח"

ערב יום הזיכרון, ויומיים לאחר הפרסום לפיו מרבית חברי הפרלמנט הירדני תומכים במתן חנינה למחבל שרצח שבע נערות בפיגוע בנהריים ב-1997, הפגינו הערב (ראשון) הוריהן השכולים של הצעירות מול שגרירות ירדן ברמת גן. "לא ננוח ולא נשקוט עד שרעיון השחרור של רוצח ילדות ירד מעל הפרק", אמרה מירי מאירי, אמה של יעלא, אחת התלמידות שנורו למוות בידי אחמד דקאמסה בעת שהיו בסיור מטעם בית הספר מבית שמש בגבול ישראל-ירדן. "זעקות בנותינו ירדפו את הרוצח עד יומו האחרון", הוסיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה מול שגרירות ירדן ברמת גן, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי פורסם כי 110 חברי הבית התחתון של הפרלמנט בירדן חתמו על עצומה המופנית ליו"ר הפרלמנט ומבקשת להעניק חנינה למחבל. אחד מחברי הפרלמנט, עלי א-סניד, סיפר כי נמשך איסוף החתימות. "אנחנו מקווים שלאחר מכן יינקטו הצעדים הנדרשים כדי לתת חנינה לאחמד א-דקאמסה", אמר א-סניד, שיזם את העצומה יחד עם שני חברי פרלמנט נוספים, מוחמד א-סעודי וזייד א-שוובקה. בפועל, לפרלמנט הירדני – המונה 150 חברים, אין סמכות להביא לשחרורו של אסיר כזה או אחר אלא מדובר בצעד הצהרתי.

"באנו לצעוק בשם כל עם ישראל"

בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, שנערך הערב מתחת לשגרירות הירדנית, השתתפו גם עשרות מתלמידות ומורות תיכון אמי"ת שחר, בית ספרן של הבנות בבית שמש, וכן פעילים נוספים תושבי העיר. המשתתפים הניפו שלטים, עליהם נכתב בין היתר: "לא נשכח ולא נסלח" ו-"דם שבע הבנות צועק אלינו מן האדמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שחר יצחק, תלמידת כיתה י"ב בתיכון, הייתה רק בת שנתיים כשאירע הפיגוע. "אני מרגישה שהם חלק מהמשפחה שלי, המשפחה של בית הספר שנקרא על שמן שח"ר (שבע חמדות רקיע)", הסבירה את הסיבה שהביאה אותה להשתתף במחאה. "באנו לומר שלא ניתן לשחרר את הרוצח. זה לא מוסרי ולא יעבור". מנהל בית הספר, הרב ערן דאום, אמר כי הטקס אורגן מתוך תחושת אחווה ומחויבות של בית הספר להורים, שלדבריו, "היו תמיד ויישארו לעד חלק מאתנו. באנו לצעוק בשם כל עם ישראל – לא לשחרור הרוצח הנאלח".

בתום הטקס, הזמין אליו השגריר הירדני, וואליד עבידאת, את ההורים השכולים והבטיח להם כי המדיניות הירדנית נשארה כפי שהייתה בימי המלך חוסיין. סגן ראש עיריית בית שמש, ריצ'רד פרס, אמר כי העיר כולה עומדת לצד המשפחות ודורשת מהממשלה ומראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא לשתוק ולא לאפשר השחרור המוקדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully