וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: מרבית הפרלמנט בעד שחרור המחבל מנהריים

12.4.2013 / 18:59

110 מתוך 150 חברי הפרלמנט חתמו על עצומה הקוראת לחון את אחמד דקאמסה, שרצח שבע נערות ישראליות ב-1997. בפועל, מדובר בצעד הצהרתי שכן שחרור אסירים אינו בסמכות הפרלמנט

110 חברי הבית התחתון של הפרלמנט בירדן חתמו היום (שישי) על עצומה המופנית ליו"ר הפרלמנט המבקשת להעניק חנינה לאחמד דקאמסה, שהורשע ברצח של שבע נערות ישראליות בנהריים ב-1997.

למעשה, לפרלמנט הירדני – המונה 150 חברים, אין סמכות להביא לשחרורו של אסיר כזה או אחר אלא מדובר בצעד הצהרתי. אחד מחברי הפרלמנט, עלי א-סניד, סיפר כי נמשך איסוף החתימות. "אנחנו מקווים שלאחר מכן יינקטו הצעדים הנדרשים כדי לתת חנינה לאחמד א-דקאמסה", אמר א-סניד, שיזם את העצומה יחד עם שני חברי פרלמנט נוספים, מוחמד א-סעודי וזייד א-שוובקה.

שר המשפטים הירדני, חוסיין מג'אלי. Raad Adayleh, AP
כבר קרא בעבר לשחרר את המחבל. שר המשפטים הירדני, חוסיין מג'אלי/AP, Raad Adayleh

ב-13 במרץ 1997, כשלוש שנים לאחר חתימת הסכם השלום בין המדינות, ירה דקאמסה – שהיה חייל בצבא הירדני, לעבר תלמידות בביקור באזור נהריים בגבול ישראל-ירדן. כתוצאה מהירי, נהרגו שבע נערות ישראלית ושש אחרות נפצעו, שתיים מהן באורח קשה. הנערות, תלמידות כיתות ז' ו-ח' מבית שמש שהו בטיול שנתי באזור. דקאמסה נידון למאסר עולם, אותו הוא מרצה כאמור בירדן.

זו אינה הפעם הראשונה שגורמים בכירים בירדן קוראים לשחרורו של דקאמסה. בפברואר 2011 קרא שר המשפטים הירדני, חוסיין מג'אלי, לשחרורו של הרוצח והבטיח כי יפעל לשחררו מהכלא. "הדבר עומד בראש סדר העדיפויות שלי כשר", אמר מג'אלי, ששימש בעבר כעורך דינו של דקאמסה. "אשקיע כל מאמץ כדי להביא לשחרורו". לאחר הקריאהף פנו בני משפחתה של אחת הנרצחות בפיגוע, נטלי אלקלעי, לשר החוץ דאז, אביגדור ליברמן, במטרה שיפעל במרץ לטובת "טיפול נאות" מצד המלך הירדני כנגד שר המשפטים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully