וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הרוגת הפיגוע בנהריים: "להעניש השר הירדני"

בתגובה לדבריו של שר המשפטים הירדני אמש, לפיהם יש לשחרר את רוצח שבע הנערות בנהריים ב-1997, פנה היום אחיה של אחת ההרוגות למשרד החוץ בבקשה שידרוש "צעדים חריפים" נגד השר הירדני

בישראל הגיבו בחריפות לדברי שר המשפטים הירדני אמש, אשר קרא לשחרר את רוצח שבע הנערות בנהריים ב-1997: הממונה על שגרירות ירדן בישראל זומן למשרד החוץ הבוקר (שלישי), שם שמע ביקורת חריפה מאנשי המשרד, ובמקביל פנתה משפחתה של אחת הנרצחות בפיגוע, נטלי אלקלעי, לשר החוץ, אביגדור ליברמן, במטרה שיפעל במרץ לטובת "טיפול נאות" מצד המלך הירדני כנגד שר המשפטים שלו.

במכתב ציין אחיה של אלקלעי, משה, כי קריאותיו של השר הירדני הן "מקוממות ומזעזעות, וזאת בלשון המעטה, ומעוררות זעם רב, הן בנו כנפגעים ישירים מהמקרה, והן בקרב רובו של עם ישראל. כל זאת מתעצם כאשר מדובר בשר המשפטים הירדני, אשר אמור להיות אמון על החוק במדינתו ושמירתו, ומכנה בלא חשש את הרוצח הנתעב 'גיבור'. פעולות אלו לכשעצמן צריכות להוות תמרור אזהרה בפני מדינת ישראל בפעולותיה העתידות עם ממשלה זרה שאלו שריה".

האח הוסיף במכתבו כי הוא מברך את משרד החוץ על קריאתו שלא להיענות לדרישותיו של השר הירדני, אך ביקש משר החוץ "לפעול במרץ במישור המדיני כנגד קריאותיו של השר הירדני, ולהתעקש על טיפול נאות מצד המלך הירדני ומצד הממשלה הירדנית לנקיטת צעדים חריפים כנגד השר וקריאותיו".

בתוך כך, הבוקר גם זומן הממונה על שגרירות ירדן בישראל למשרד החוץ, שם שמע דברי ביקורת חריפים מצד סמנכ"ל האגף לענייני מזרח תיכון ותהליך השלום במשרד, יעקב הדס. הדס הבהיר לנציג הירדני כי "אנו מזועזעים ודוחים בשאט נפש את הצהרותיו של שר המשפטים, במיוחד כשהן באות מפיו של מי שאמון על החוק והצדק. אנו רואים בחומרה התבטאות זו, ומצפים מממשלת ירדן לגנות לאלתר ובצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את דברי השר". שגריר ישראל בירדן, דניאל נבו, הביע אף הוא את מחאתו בפני דרגים בכירים בממלכה הירדנית.

אמש השתתף שר המשפטים הירדני, חוסיין מג'אלי, בהפגנה מול משרדו שלו, אשר קראה לשחרר את אחמד דקאמסה, רוצח שבע הנערות בנהריים, אשר נידון למאסר עולם בגין הרצח. מג'אלי, שכיהן בעבר כעורך דינו של דקאמסה, אמר בנאומו מול המפגינים כי דקאמסה הוא "גיבור" והבטיח כי יפעל לשחררו מהכלא: "הדבר עומד בראש סדר העדיפויות שלי כשר. אשקיע כל מאמץ כדי להביא לשחרורו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully