וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ירדני: לשחרר רוצח הנערות מנהריים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.2.2011 / 18:10

שר המשפטים, חוסיין מג'אלי, השתתף היום בהפגנה מול משרדו שלו, וקרא לשחרר את רוצח שבע הנערות בנהריים ב-1997. השר לא מצא בעיה בכך שהפגין מול משרדו, ואמר: "הרוצח- גיבור"

בצעד חסר-תקדים השתתף היום (שני) שר המשפטים הירדני, חוסיין מג'אלי, בהפגנה מול משרדו שלו, אשר קראה לשחרר את אחמד דקאמסה, רוצח שבע הנערות בנהריים ב-1997, אשר נידון למאסר עולם בגין הרצח. מג'אלי, שכיהן בעבר כעורך דינו של דקאמסה, אמר בנאומו מול המפגינים כי דקאמסה הוא "גיבור" והבטיח כי יפעל לשחררו מהכלא: "הדבר עומד בראש סדר העדיפויות שלי כשר. אשקיע כל מאמץ כדי להביא לשחרורו", אמר.

בראיון לסוכנות הידיעות "יונייטד פרס" דחה מג'אלי את הטענות לפיהן יש בעייתיות בהשתתפותו כשר המשפטים בהפגנה מול משרדו. "אני עושה דברים שאני מאמין בהם", אמר. בתשובה לשאלה אם מעשה זה עלול לגרום למשבר דיפלומטי בין ירושלים לעמאן ענה: "אין שום קשר בין הדרישה לשחרר את דקאמסה במסגרת חנינה שיעניק המלך לבין הסכם השלום שנחתם עם ישראל".

מג'אלי הבהיר כי למרות תפקידו כשר המשפטים בממשלת ירדן, הוא ימשיך לפעול למען שחרור דקאמסה מהכלא. בהפגנה השתתפו אישים פוליטים ובני משפחתו של דקאמסה.

בשנת 1997, פתח החייל הירדני אחמד דקאמסה באש לעבר נערות ישראליות מבית שמש שטיילו בנהריים שבבקעת הירדן, ורצח שבע מהן. חמש נערות נוספות נפצעו כתוצאה מהירי. לאחר הרצח הגיע חוסיין מלך ירדן לביקור בבית משפחות ההרוגות בבית שמש וביקש את סליחתן. בשנת 2009 פנו 70 אישים פוליטיים לעבדאללה מלך ירדן, בבקשה שיורה על חנינה לדקאמסה.

במשרד החוץ הישראלי קראו לממשל הירדני שלא להיענות לדרישת השר. "דיווחי התקשורת הירדנית על התבטאות שר המשפטים של ירדן בעניינו של הרוצח מנהריים מתקבלים בישראל בסלידה ובזעזוע", נמסר ממשרד החוץ, "הדברים מקבלים משנה חומרה כאשר הם באים מפיו של השר הממונה על החוק והצדק. ישראל פנתה לירדן בבקשת הסבר לדברים, והבהירה את ציפייתה, כי הרוצח ימשיך לשאת בעונש שהושת עליו על ידי מערכת המשפט הירדנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully