וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית היהודי והתנועה הפילו אחת לשנייה הצעות חוק

השר אריאל הגיש ערר על הצעתו של שטרן מהתנועה לשילוב נשים בבחירת הרבנים הראשיים וכך היא ירדה מסדר היום ובהמשך השר פרץ עשה אותו "תרגיל" להצעה של שטבון מהבית היהודי

בלאגן בקואליציה: סיעות הבית היהודי והתנועה "תקעו" הבוקר (רביעי) אחת לשנייה הצעות חוק שהוגשו והיו אמורות לזכות בתמיכת הקואליציה ולעבור ללא קושי.

ראשית הודיע השר אורי אריאל כי יגיש ערר על הצעת חוק של חבר הכנסת אלעזר שטרן לשילוב נשים בגוף הבוחר של הרבנים הראשיים. מדובר בהצעה שזוכה לתמיכת הממשלה, אולם לכל שר שמורה הזכות להגיש ערר, שיחייב דיון נוסף בוועדת השרים לענייני חקיקה בטרם יועלה הנושא לדיון. המשמעות המעשית היא שאריאל גרם לכך שהצעת החוק שהייתה אמורה לעלות היום לדיון בתמיכת הממשלה הוסרה מסדר היום של הכנסת, שאמורה הייתה להצביע בעדו.

אלעזר שטרן בנאום הבכורה שלו במליאת הכנסת ה-19, פברואר 2013. מור שאולי
"הבית היהודי שכח שהוא גם בית של יהודיות". ח"כ שטרן/מור שאולי

שטרן זעם על ההחלטה ואמר כי "הבית היהודי שכח שהוא גם בית של יהודיות וחבר להתנהלות הפוליטית החשוכה של המפלגות המדירות נשים". עוד הוסיף שטרן, כי "משהו ישן ממשיך, וזו רק ההתחלה".

בתגובה הבהירו בבית היהודי כי הערר הוגש על ידי אריאל כיוון ששתי הסיעות לא הצליחו להגיע להסכמות על שיתוף פעולה בסוגיה. בכירים במפלגה אמרו: "כדאי שחבר הכנסת שטרן לא יטיף על פוליטיקה חדשה תוך שהוא עוסק בחיפוש נואש אחרי קרדיטים. יש דברים חשובים יותר גם כשמחפשים כותרות".

בהמשך - פרץ "הפיל" הצעה של הבית היהודי

אולם בכך לא תמו החיכוכים בין שתי הסיעות. במקביל, הגיש גם השר עמיר פרץ ערר על הצעת החוק של חברי הכנסת יוני שטבון מהבית היהודי ויריב לוין מהליכוד. מדובר בהצעה שאמורה לאפשר לחיילי צה"ל להגיש תביעות דיבה ייצוגיות במידה והם מוצאים עצמם נפגעים מפרסום שהופנה כלפיהם בהקשר לפעילות מבצעית שביצעו. גם החוק הזה זכה לתמיכת ועדת השרים לחקיקה והיה אמור להיות מאושר היום במליאת הכנסת, אלא שבגלל הערר הוא יוסר גם מסדר היום.

יו"ר הקואליציה, יריב לוין, אמר בתגובה: "עמיר פרץ בוחר להפקיר את צה"ל וחייליו לטובת קומבינה פוליטית ומניעים לא ראויים הנוגעים למהלך בחירתו של הרב הראשי". חבר הכנסת יוני שטבון, שהיה כאמור ממגישי ההצעה, אמר בתגובה: "אני קורא לאלעזר שטרן להתעשת, לראות את טובת חיילי צה"ל ולא לערב מין שאינו במינו".

בלשכתו של שטרן דחו בתוקף את הטענה וציינו כי הוא אינו קשור לערר שהוגש באופן עצמאי על ידי חבר סיעתו, עמיר פרץ. בלשכת פרץ אמרו "אנחנו מתנגדים לשימוש שעושים בחיילי צה"ל. העמדה שלנו היא שצריכים לפתח כלים להגן על שמו הטוב של צה"ל. למה שחייל יוכל להגיש תביעה? אנחנו לא נגד החיילים, אנחנו בעד למצוא כלים להגן על שמו הטוב של הצבא".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully