וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הרבנות הראשית: הרב לאו יפתיע את כולם?

18.4.2013 / 12:16

חוקים חדשים שנמצאים על הפרק ומטרתם לאפשר לרבנים שעברו את גיל 70 ולכאלה שכבר שימשו בתפקיד להגיש מועמדות, עלולים לטרוף את הקלפים. וגם: על ה"דיל" בין ש"ס לבית היהודי

המרוץ לרבנות הראשית: רבים לוטשים עיניהם אל התפקיד הנחשק, אותו חולקים שני רבנים, ונראה כי הסיפור רחוק מלהיות סגור. שבועות אחדים לאחר שהכנסת אישרה את חוק הרבנות הראשית לישראל (הוראת שעה), המאפשר להאריך את כהונת שני הרבנים הראשיים בארבעה חודשים או עד לבחירת רבנים ראשיים חדשים, נעשים מאמצים נוספים על מנת להשפיע על הליך בחירת הרבנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך לקדנציה נוספת? שלמה עמאר עם יונה מצגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים אלה מנסה חבר הכנסת וסגן שר הדתות לשעבר, הרב חיים דרוקמן, לקדם חוק שיאפשר לרבנים שעברו את גיל 70 להתמודד על התפקיד המרכזי. זאת, במטרה לאפשר את הגשת מועמדותו של הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, לתפקיד כמועמד הציבור הדתי-לאומי. במקביל, על הפרק עומד גם "חוק עמאר", שמטרתו לאפשר לרבנים ראשיים להתמודד על קדנציה נוספת.

חשש בציבור הדתי-לאומי מהמהלך הכפול

"חוק עמאר" היה חלק מההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד-ביתנו לבית היהודי. רבים מייחסים למהלך "דיל" בין הבית היהודי לבין ש"ס, לפיו הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר – שהוא מועמדה של ש"ס לתפקיד – יוכל להיבחר בפעם השנייה, ואילו מועמד הבית היהודי, שטרם הוחלט על זהותו, ייבחר לרב הראשי האשכנזי. הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, נחשב לאחד המתמודדים הבולטים והוא זוכה לתמיכתם של סיעות התנועה, ישראל ביתנו, יש עתיד וכמה מחברי הבית היהודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בציבור הדתי-לאומי חוששים כי המהלך הכפול יסלול את דרכו של הרב ישראל לאו, רבה של תל אביב והרב הראשי לישראל לשעבר, חזרה אל התפקיד על חשבונו של הרב אריאל. זאת, בין היתר, בעקבות העובדה שהרב אריאל התמודד על התפקיד בבחירות הקודמות ב-2003 והפסיד אותו לרב הראשי האשכנזי הנוכחי, יונה מצגר. לכן, גם לא ברור האם יחליט הרב אריאל להגיש את מועמדותו לתפקיד, גם אם החוק יאפשר זאת. מה גם שהרב אריאל הוא נשיא ארגון רבני צוהר, בראשו עומד כאמור הרב סתיו.

למרות הפרסומים השונים בכלי התקשורת, בסביבתו של הרב לאו מציינים כי הרב אינו עוסק בסוגיה. מקורביו מדגישים כי מדובר ב"מצב היפותטי לחלוטין" וכי במידה שהחוק אכן ישונה, הנושא ייבדק. יצוין כי גם בנו של הרב לאו, הרב דוד לאו רבה של מודיעין, הגיש את מועמדותו לתפקיד ובוודאי כניסתו של אביו למרוץ תקטין את סיכוייו – הנמוכים גם כך - לזכות בתפקיד.

הרב ישראל לאו בחתונתו של אלעד תשובה בנו של איש העסקים יצחק תשובה, מאי 2011. נמרוד סונדרס
גם בנו מתמודד. הרב לאו/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully