וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בעל חנות החיות הקפיא למוות עכברי מעבדה

רמי שני

5.5.2013 / 17:42

תושב אור יהודה נאשם שהכניס למקפיא שקית ובה עכברים שקיבל, שם קפאו למוות. עם זאת, לדבריו, החיות כבר מתו לפני שהוכנסו למקפיא. "הם יועדו לשמש כמזון לנחשים"

התעללות בבעלי חיים או האשמות שווא של חובב בעלי חיים ותיק? לבית המשפט השלום בפתח תקווה הוגש לפני כמה ימים כתב אישום נגד אלי אפללו, בעל חנות חיות בן 77 מאור יהודה, בגין התעללות בעכברים. לפי כתב האישום, אפללו קיבל לידיו משלוח של עכברי מעבדה לבנים, ואלה הוכנסו למקפיא ושם קפאו למוות בייסורים.

"לאחר קבלתם הכניס הנאשם את העכברים לתוך שקית ניילון, סגר אותה והכניס אותם למקפיא של מקרר שנמצא בחנות בעודם בחיים", נטען בכתב האישום שהוגש על ידי עורך דין ג'ריס גנטוס ממחלקת התביעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר. "כתוצאה ממעשיו המתוארים לעיל הצטופפו העכברים לכיוון פינת השקית וקפאו למוות תוך שהם סובלים מעיניים אכולות ורגליים נשוכות אשר נגרמו כתוצאה מהצפיפות הרבה בה הם היו נתונים לפני שמצאו את מותם".

אפללו מצדו הגיב בזעם על הגשת כתב האישום ודחה את הטענות כלפיו מכל וכל. "הפקחים שבאו לחנות וראו את העכברים המתים, לא מבינים מה הם ראו", אמר בכעס. לדבריו, "באותו יום קיבלתי משלוח של עכברים ממעבדת ניסויים. זה היה בקיץ, וכמה מהם מתו בגלל החום הכבד. את העכברים שמתו – שלושה היו שם – הכנסתי למקפיא כדי לשמר אותם כמזון לנחשים. באו הפקחים, עשו ביקורת, ראו, רשמו, הכל היה בסדר, למעט העניין הזה".

"לא התעללתי בשום בעל חיים"

לטענתו, אפללו נשאל אם הוא רוצה להיחקר על כך בחנות ולענות על שאלות: "עניתי להם על כל מה שהם רצו. זאת חוצפה איך שהם מתייחסים לעניין הזה. אני עוסק כבר 52 שנים בענף חיות מחמד. להגיד עלי שאני מתעלל בבעלי חיים? אני מדריך פינות חי בקיבוצים ובבתי ספר. כתבתי ספרים על גידול בעלי חיים. אני לא מתעלל בהם. מרתיח אותי שמגישים נגדי כתב אישום. אני לא התעללתי בשום בעל חיים". אפללו הוסיף כי בכוונתו להציג בבית המשפט המלצות רבות ועדים רבים העובדים עמו בענף כדי לטהר את שמו.

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הדגישו כי עבירות על חוק צער בעלי חיים הוא עד שלוש שנות מאסר, או קנס כספי עד גובה של 202 אלף שקלים. כמו כן, ציינו כי על מנת לשמור על בעלי החיים ועל אכיפת החוק, צריכים אנשים הנחשפים לסוגי התעללות להודיע עליה לגורמים הממונים של המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully